“Piata din China este foarte interesanta. Am vazut manageri care urmeaza mai multe programe de MBA in acelasi timp, lucru pe care nu l-am intalnit in Statele Unite ale Americii sau in Europa. Managerii asiatici au o structura foarte interesanta: sunt orientati sa muncesca si sa invete foarte mult si sunt mai deschisi fata de competitie. Fac, de asemenea, compromisuri si sunt dispusi sa invete mult in timpul liber”, spune Bodo Schlegelmilch.

Decanul si profesorul Bodo Schlegelmilch remarca, in acelasi timp, atitudinea comunitatii de business din China fata de munca. “Managerul roman trebuie sa inteleaga ca nu se mai afla in competitie doar cu managerii din Europa, ci si cu specialisti foarte buni din Asia. Merg in Asia cel putin o data pe an si vad acolo un grad tot mai mare de competitivitate. Ma astept ca tot mai multe firme indiene si chinezesti sa vina in Romania in urmatorii ani. Managerii romani trebuie sa se pregateasca pentru a intra in competitie cu managerii asiatici care sunt determinati de foamea de cunoastere si de a reusi in cariera”.

Ca tendinte in organizarea programelor de MBA si EMBA, Bodo Schlegelmilch spune ca scoala de afaceri WU Executive Academy pune in prezent un accent tot mai mare pe leadership si pe experimentarea modului in care managerii sunt vazuti de catre alti executivi, colegii acestora de la cursurile specializate. “Una dintre nevoile executivilor, pe langa cea de a acumula cat mai multe cunostinte, este de a intelege, in acelasi timp, cum sunt perceputi de catre ceilalti ca manageri. Ii ajutam in acest sens oferindu-le programe de leadership prin care primesc feedback de la colegii lor.”

Citeste si:

In opinia sa, nu este vorba despre o problema de ego, ci de verificarea si confirmarea realitatii. “Fara indoiala, managerii au calitati si slabiciuni, nu sunt super-eroi. Din punctul nostru de vedere, este important sa-si cunoasca partile bune si negative prin felul in care sunt vazuti de alti oameni de business. In mod evident, si managerii au o perceptie despre sine care nu este corecta intotdeauna. Printr-un program de MBA ii ajutam de se apropie mai usor de realitatea de business. Lucram cu ajutorul specialistilor in psihologie care explica studentilor importanta feedback-ului in business. Pe scurt, nu oferim doar abilitati, ci punem accentul si pe modul in care managerii sunt perceputi de colegi si parteneri de afaceri.”
Avantajele de networking sunt insotite in cadrul unui program de EMBA de o interdisciplinaritate a ofertei educationale. Ca viitor absolvent de Executive MBA al unei scoli de afaceri, vei trece prin toate liniile de business ale marilor companii (resurse umane, financiar, statistica, internationalizare, marketing, economie europeana, etc).

De exemplu, absolventii de anul acesta ai WU Executive Academy au pus bazele unui mod de gandire antreprenorial, care in Romania este inca la inceput. Mai concret, ei au avut de pregatit pentru absolvirea EMBA-ului cate un proiect final (Capston project). Totul a fost pregatit in echipe de cate trei studenti, iar temele au fost diverse si adaptate oportunitatilor de business din prezent: lansarea unui lant de restaurante Subway in Croatia, dezvoltarea unei linii noi de export pentru producatorul de miere Apidava in Arabia Saudita sau una pentru brandul Arctic (parte a grupului Arcelik) in India.