"Am observat ca exista o cerere mai mare pentru pozitii noi si nu pentru inlocuiri ale unor angajati care au plecat din firme din partea angajatorilor", a spus Cristina Savuica, chief happiness officer la Lugera pentru Romania si Republica Ceha.

Ea a adaugat ca pentru multe dintre pozitiile noi pe care le deschide Lugera sute de candidati, mai mult sau mai putin potriviti, isi arata interesul.

Cresterea interesului pentru recrutare se vede si in incasarile portalurilor imobiliare. Calin Fusu, CEO la site-ul de recrutare BestJobs, a spis ca incasarile au crescut cu 15% fata de anul anteriror fara sa se majoreze preturile.

"Deducem ca angajatorii sunt relativ increzatori. Este un optimism cumpatat in randul angajatorilor", spune Fusu.

Daca la nivel de recrutare lucrurile merg mai bine, criza a facut insa sa escaladeze frictiunile la nivel de management in companii, spune avocatul Ioan Dumitrascu, de la Casa de Avocaturu PeliFilip.

Dumitrascu spune ca in cazul PeliFelip anul acesta pana in toamna vor fi angajati 8 tineri absolventi. Pe de alta parte, el a sesizat in randul clientilor sai, mari companii, o accelerare a frictiunilor la nivel inalt, intre management sau actionari si management.

"Noi avem o tehnica pe care o numim Tehnica Stefan cel Mare: care presupune ca trebuie sa incerci sa ai cat mai putine fronturi de conflict, in conditiile in care angajatul isi aduce aminte de toate "nedreptatile" pe care i le-a facut angajatorul, iar tot acest complex paraziteaza conflictul initial, ca angajator trebuie sa te focusezi pe factorul care a declansat conflictul ", rezuma avocatul Ioan Dumitrascu, partener PeliFelip.

Si pentru ca in orice context, angajatii trebuie sa fie motivati, Diana Ungureanu, corporate healthcare managers national leader in cadrul companiei de asigurari de sanatate Signal Iduna, ne-a aratat cum pot managerii sa atinga acest obiectiv prin acordarea de beneficii medicale.

Citeste si:

"Atunci cand increderea intre angajator si angajator dispare, increderea se construieste prin pastrarea promisiunilor. (...) Beneficiile medicale sunt pe locul 2 sau 3 in alegerea angajatorilor", spune managerul Signal Iduna. In zona de beneficii medicale intra abonamentele la clinici private, dar si asigurarile de sanatate.

Ramanand in zona motivarii angajatilor, Mihaela Matei, reward, recognition & reporting manager Ursus Breweries a aratat cum un simplu “multumesc” spus de catre manager angajatului poate sa creasca nivelul de angajament al acestuia din urma.

Si Sorin Faur, director HR coordonator pentru Balcani BDO Outsourcing Services, a aratat cum intr-o epoca in care “banii sunt scumpi” angajamentul, creativitatea, inovatia se obtin prin valorile pe care le oferi angajatului. "Valoarea inlocuieste compensatiile si beneficiile clasice si acopera mai multe zone: banii sunt una dintre aceste zone, dar pe langa se adauga organizatia, mediul de lucru, oportunitatile", a spus el.

De asemenea, trainerul Bogdan Comanescu, directorul general al Accelera, a aratat rezultatele pozitive pe care le poti obtine in business doar printr-un simplu feedback pozitiv.

“Obisnuinta managerului roman de a oferi feedback pozitiv angajatilor este foarte scazuta. In sedinte se analizeaza mai mult cazurile negative, ce a facut rau cel de langa. Insa, cei care beneficiaza de respect la serviciu au pretentii mult mai mici la un salariu mai mare”, a spus el.

Si cum relatiile de munca, de orice natura, trebuie sa se desfasoare intotdeauna intr-un cadru legal, Marilena Balabuti, inspector sef adjunct ITM a aratat importanta controalelor efectuate de institutia pe care o conduce.

Anul trecut au fost identificate la nivelul Bucurestiului 1.512 persoane fara forme legale de munca, in timp ce in primele sase luni cifra se situeaza in jurul a 1.200 de persoane, a spus Marilena Balabuti.