Principalele elemente care contribuie la fericirea femeilor sunt: atitudinea fata de viata, relatia cu partenerul, echilibrul intre frumusetea interioara si cea exterioara, relatiile cu familia si prietenii, statutul social.

“Al cincilea element de referinta pentru fericirea femeilor este increderea inspirata de pozitia lor in societate. Nu este vorba despre statutul personal, ci despre locul pe care femeile simt ca il detin in societatea contemporana. Studiul ne arata ca aprecierea din partea prietenilor, familiei si a societatii in general contribuie la sporirea respectului fata de sine in cazul femeilor. Dupa 50 de ani de progres in ceea ce priveste egalitatea dintre sexe, femeile inca sunt depasite numeric de barbati in pozitii-cheie in lumea politica sau cea financiara. Dintre toate nationalitatile, danezele (27%) sunt cel mai putin preocupate de inegalitatea dintre barbati si femei in ceea ce priveste aceste functii, in timp ce 52% dintre romance considera ca nu exista suficient de multi lideri femei in societate”, arata studiul.

Olandezele sunt cel mai putin interesate de inegalitatea de leadership

Acelasi studiu arata ca femeile din Olanda (27%) sunt cel mai putin preocupate de inegalitatea din sfera functiilor de conducere.

“Femeile care lucreaza full-time au de doua ori mai multe sanse sa fie fericite si multumite de viata lor, in comparatie cu femeile care sunt somere. De asemenea, 42% dintre mamele care lucreaza full-time au declarat ca sunt fericite, 40% dintre cele care lucreaza part-time si 39% dintre cele care nu lucreaza deloc”, conform cercetarii Discovery Networks

55% dintre romance spun ca sunt fericite

In jur de 55% dintre femeile din Romania declara ca sunt fericite cu viata pe care o au, mai arata studiul prin care Discovery si-a propus sa afle ce anume le face fericite pe femei.

Cercetarea a fost realizata in a doua jumatate a anului 2012, pe un esantion de 5500 de femei cu varste cuprinse intre 20 si 49 de ani, din 11 tari din Europa (inclusiv Romania), Rusia si Africa de Sud, abordand subiecte foarte diverse, precum partenerul ideal, atitudinea fata de munca si relatia dintre femei si pozitiile de putere, banii sau impatirea responsabilitatilor casnice.

Citeste si:

Discovery Networks Europa Centrala & de Est, Orientul Mijlociu & Africa (CEEMEA) face parte din Discovery Communications este cel mai mare producator de programele non-fictiune, cu peste 1,5 miliarde abonati din 210 tari.

In prezent, Discovery Networks activeaza pe piata locala prin opt branduri: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, ID Investigation Discovery, Discovery Travel&Living, Discovery HD Showcase.