Oamenii sunt din ce in ce mai interesati nu doar sa faca bani, ci mai ales sa faca o diferenta, in locul in care muncesc. Ei vad provocarile, oportunitatile de dezvoltare si problemele business-ului si simt nevoia sa intervina cu solutii si cu efortul personal pentru a rezolva lucrurile.

A trai o viata in care simti ca ai un impact asupra celorlalti, asupra afacerii in care iti desfasori activitatea, iti da energie in fiecare zi.
Cum sa faca liderii sa isi lase oamenii sa faca diferenta prin implicarea si loialitatea lor?

Liderii devin din ce in ce mai constienti de acest aspect, si implica mai des in activitatea decizionala membrii echipei lor.

Dinamica unei echipe este elementul vital pentru o dezvoltare sanatoasa accelerata. De aceea sunt multe provocari care apar si trebuie gestionate inteligent. Daca apar in mod normal, provocari legate de conflicte, incredere, delegare, feedback autentic, scopul comun, colaborare, realitatea este ca modelul de comunicare existent in companie sta la baza majoritatii problemelor.

De exemplu:

Un manager vrea sa delege mai mult echipei sale si membrii echipei sunt deschisi sa se dezvolte si sa preia mai multe responsabilitati.

Adesea, obiceiul de comunicare al liderului este cel de micro-management: iti spun ce trebuie facut si cum trebuie, iti dau termen limita si te intreb de cateva ori pana la dedalice daca este gata. In acest caz, atunci cand ceri de la oameni o schimbare, este natural sa incepi de la modalitatea in care delegi ca le ader sau in care cei sa ti se indeplineasca un task. Corect?

Tehnica micro-managementului functioneaza, insa impiedica progresul pe termen lung al companiei. Probabil ca oamenii au functionat dupa aceasta formula o perioada lunga. Acum, insa, accesul facil la informatie, la multe optiuni si increderea din ce in ce mai crescuta a oamenilor in ei insisi, ii face sa vrea sa fie parte din strategie, din decizii, din directia in care se indreapta lucrurile. Si trebuie sa ii ajutam sa reuseasca sa faca acest lucru!

Cum ne ajutam oamenii sa devina de incredere, responsabili si implicati in viitorul afacerii?

Comunicarea liderului echipei este vitala pentru efectele pe care el vrea sa le obtina.

Daca vrei responsabilitate de la oameni, trebuie sa oferi concret o zona de responsabilitate si sa o transmiti ferm, increzator si detasat. Convingerea ca lucrul este cel mai bine facut de mana ta, poate duce la un regres profesional serios si la stagnarea in evolutie a companiei.

Daca vrei ca oamenii sa participe la evenimente, la initiative, la discutii, sustine nonverbal si verbal in aceeasi masura initiativele lor, pentru ca la randul tau sa beneficiezi de deschiderea lor. Oamenii au tendinta involuntar sa raspunda “cu aceeasi moneda”.

Daca vrei sa afli cum merg lucrurile in mod autentic, pune intrebari mai putin retorice si mai mult curioase pentru a afla ce se intampla de fapt sau care este perceptia oamenilor pe aceea situati. Ai grija cum reactionezi la feedbackul sau raspunsurile lor. Este posibil data viitoare sa isi piarda curajul. Fermitatea echilibrata poate tine locul mult mai eficient acceselor de furie, care cel mai adesea au rol doar de “racorire” si mai putin de canalizarea angajatului sa faca o diferenta data viitoare fata de client, colegi si companie.

Daca vrei ca oamenii sa devina de incredere, ofera-le incredere si pune-I pe ei insisi sa se urmareasca. Omul ii este cel mai fidel propriei constiinte. Gaseste metode creative de a face oamenii de incredere. In orice industrie oamenii pot spune una si face alta, insa oamenii castigati de catre management fac mult mai mult decat au promis, din propria initiativa!

Daca vrei oameni performanti, investeste in ei. Si nu in sensul, am mai facut ceva sa vada ca nu am uitat de ei. Cauta o modalitatea de a ii face mai performanti in mod real si de a-I implica active in munca lor (dincolo de a fi simpli executanti).

8 idei de bune practici de comunicare in echipa

1. E ok sa intrerupi pentru a completa o idee si a participa la un brainstorming spontan;
2. Nu este ok sa divaghezi de la subiect, pe o tema personala sau profesionala; Keep the focus!
3. Energia in echipa vine de la interactiuni multiple si frecvente in conversatie;
4. Participare egala a fiecarui membru al echipei la conversatii, aduce succesul;
5. Explorarea realizata in afara grupului: interactiuni si informatii schimbate cu membrii altor echipe sunt bine venite si cresc performanta in interiorul echipei;
6. Pregateste-ti conversatia atunci cand este ceva important de transmis: te scuteste de timp prelungit pentru a-ti gasi ideile, de neclaritati si de o intelegere scazuta din partea celuilalt.
7. Fii ferm in comunicare atunci cand este necesar, si prietenos in rest. Agresiunea in comunicare intervine atunci cand nu avem curajul sa fim fermi si comunicarea nu este frecventa.
8. Comunici cu corpul si cu mimica fetei cel mai mult. Observa-te si fa schimbari astfel incat sa comunici in favoarea ta si nu impotriva ta.

Comunicarea eficienta in companie, la scara larga, multilaterala si frecventa, prezice succesul companiei si performanta ridicata a echipelor.

“Conteaza cel mai mult in ce fel, cui si unde comunici; secundar este ceea ce vrei comunici!” C4M

Ludmila Marin– Change Facilitator for Competitive Managers, certificata de Noble Manhattan Coaching de 4 ani, are peste 1.000 de ore de dezvoltare a managerilor, care obtin atat rezultate in afaceri cat si in zona personala. De asemenea, este trainer acreditat CNFPA, organizand ateliere de auto-dezvoltare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri