Aproximativ o treime dintre liceenii romani in anii terminali obisnuiesc sa caute informatii despre cariera pe internet, timpul alocat acestei activitati fiind in medie de 1,6 ore pe saptamana, reiese dintr-un studiu realizat de Samsung Romania pe aproximativ 1.900 de respondenti din orasele Targu-Jiu, Pitesti, Focsani si Alba-Iulia
De asemenea, tinerii petrec in medie 3 - 4 ore zilnic pe internet, principalele activitati fiind recreative: 92% dintre liceeni folosesc acest timp pe retelele sociale, 84% pentru a asculta muzica, iar 66% pentru viziona filme sau emisiuni.
Pe de alta parte, 91% dintre tinerii din anii terminali de liceu intentioneaza sa isi dezvolte abilitatile digitale in urmatoarele 6 luni, iar in jur de 87% vor sa se informeze mai mult in viitor in legatura cu piata muncii si oportunitatile existente pentru tineri.
Totodata, 70% dintre participantii la studiu au afirmat ca detin un smartphone, 19% o tableta, in timp ce 60% dintre ei au un laptop sau o camera foto.
„Tinerii petrec online mai mult timp ca oricand, iar modul in care acestia folosesc internetul este decisiv pentru carierele lor viitoare”, a declarat Mihaela Stanoiu (foto), manager de marketing in cadrul Samsung Romania.
Citeste si:
Liceenii vor sa invete la scoala sa dezvolte aplicatii si sa studieze limbi nordice
Intrebati ce materii care sa ii ajute in cariera si-ar dori sa fie incluse in programa scolara, cei mai multi dintre elevi au mentionat dezvoltarea de aplicatii (47%), limbi straine moderne, cum ar fi norvegiana, suedeza, olandeza (44%) sau management de proiect (30%), mai arata studiul realizat in cadrul caravanei educationale Samsung „Trends of Tomorrow”.
Studiul a fost realizat in perioada 16 octombrie – 5 noiembrie 2013, pe un esantion de 1911 de respondenti, cu varsta cuprinsa intre 16 si 19 ani, in 20 de licee din orasele Targu-Jiu, Pitesti, Focsani si Alba-Iulia.
Peste 2.700 de elevi din principalele licee din Targu-Jiu, Pitesti, Focsani si Alba-Iulia au participat la o "Ora Smart", in care reprezentantii Samsung, alaturi de un specialist in resurse umane, au dezvaluit tendintele de pe piata muncii si importanta insusirii aptitudinilor digitale in cariera.
Citeste si:
Samsung a initiat, in 2011, campania educationala „Trends of Tomorrow”, parte a programului international de responsabilitate corporativa, care are ca scop orientarea si dezvoltarea profesionala a tinerilor din clasele terminale de liceu. In 2013, caravana a cuprins 6.300 de elevi din 40 de licee si 9 orase. Campania s-a desfasurat in Craiova, Constanta, Ploiesti, Sibiu, Galati, Targu-Jiu, Pitesti, Focsani si Alba-Iulia.
Sursa foto: Fotografia a fost realizata de Mircea Dragos.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: