Ingredientul 1: Cum sa lucrezi cu o echipa

Ingredientul 1: Cum sa lucrezi cu o echipa

Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le capeti in urma unui MBA este ca inveti cum sa lucrezi cu o echipa, in care exista competente si experiente profesionale diferite, astfel incat sa ajungi sa bifezi obiectivele de business, potrivit Forbes.com.

In timpul unui MBA inveti cum sa lucrezi cu o echipa. Altfel, nu vei putea sa-ti alegi colegii de proiecte si veti fiti obligati sa colaborati in grupuri imperfecte. Iar asta este o experienta buna pentru ca te ajuta sa lucrezi cu oameni diferiti si poate chiar dificili, dar impreuna sa atingeti ce v-ati propus. Retine ca spiritul antreprenorial nu este un sport in care sa te antrenezi de unul singur.

Sursa foto: Echipa/Shutterstock.com

Ingredientul 2: Cum sa respecti deadline-urile imposibile

Ingredientul 2: Cum sa respecti deadline-urile imposibile

Pe durata unui MBA vei avea termene pentru finalizarea proiectelor pe care o sa le consideri nerealiste. O sa te plangi, dar cand o sa ai propria afacere o sa-ti dai seama ca aceste deadline-uri imposibile imita ce se intampla in lumea reala, unde trebuie sa lucrezi la foc continuu ca sa satisfaci asteptarile clientilor.

Ingredientul 3: Cum sa testezi idei fara te penalizezi

Ingredientul 3: Cum sa testezi idei fara te penalizezi

Cursantii MBA pot pretinde pe durata studiilor sa inceapa o afacere sau sa lanseze companii reale. Insa daca acea companie esueaza, tu vei invata o noua lectie si vei sti ce decizii sa iei in viitor, fara sa suporti vreo greseala.

Tot intr-un MBA inveti cum sa citesti situatiile financiare si cum sa lucrezi cu cifrele din Excel. Acesta este un talent care lipseste in cazul multor antreprenori, ceea ce are efect negativ asupra afacerii lor. Dar ca student la un MBA esti obligat sa analizezi bilanturi, cash flow-ul, profitul si pierderile, prin studii de specialitate.

Sursa foto: Tanar antreprenor/Shutterstock.com

Ingredientul 4: Cum sa vinzi idei. Oricui

Ingredientul 4: Cum sa vinzi idei. Oricui

Angajati, furnizori sau clienti? Nu, nu poti sa alegi, pentru ca este important sa stii cum sa le vinzi tuturor ideile tale. Ca sa castigi clienti, trebui sa ai ce sa le oferi, deci trebuie sa convingi furnizorii ca ideile sunt benefice pentru business-urile lor. Iar ca ajungi la acesti trebuie sa stii mai intai cum sa faci angajatii sa creada in convingerile tale pentru ca business-ul tau sa prinda viteza.

Multi antreprenori doresc doar sa dezvolte produse si nu se gandesc la cum sa le "impacheteze", sa le vanda si sa le distribuie. Ii sperie aceste domenii sau cred ca nu sunt responsabili pentru ele. Un MBA te ajuta sa intelegi natura critica a acestor zone si modul in care ele reprezinta o bariera importanta pentru competitorii tai.

Sursa foto: Businessman/Shutterstock.com

Ingredientul 5: Cum sa dezvolti planul B. Si C, D sau E

Ingredientul 5: Cum sa dezvolti planul B. Si C, D sau E

Scolile de business te invata ca succesul nu este o linie dreapta. Cand solutiile initiale dau gres, trebui sa pui imediat pe masa o solutie de rezerva. In lumea reala, fiecare antreprenor trebuie sa aiba mai multe planuri de urgenta, atunci cand produsele esueaza si pierzi clienti sau angajati.

Sursa foto: Tineri care fac planuri/Shutterstock.com

Sursa foto: Tanar antreprenor/Shutterstock.com