Strategia pentru dezvoltarea mediului antreprenorial din Romania se bazeaza pe cinci principii generale:

1) cresterea gradului de implicare antreprenorilor in gasirea solutiilor generale de dezvoltare si in initiativele autoritatilor;

2) concentrarea programelor de antreprenoriat pe cateva domenii si teritorii importante pentru economie;

3) scheme de ajutor din bani publici in antreprenoriat numai in legatura obligatorie cu educatia antreprenoriala, mentorat si pregatire profesionala;

4) multiplicarea investitiilor statului in antreprenoriat prin implicarea fondurilor private si acordarea banilor nu ca grant ci, mai degraba, ca imprumut (tip revolving);

Citeste si:

5) simplificarea, debirocratizarea si digitalizarea administratiei publice;

"Banii publici pentru IMM-uri trebuie investiti in domenii prioritare si numai in afacerile antreprenorilor care au atitudine si educatie pe masura. Statul trebuie sa urmareasca multiplicarea investitiilor in IMM-uri prin parteneriate public-private si obligand beneficiarii sa returneze (macar partial) banii publici primiti", a precizat Dragos Anastasiu, liderul Grupului de Lucru pentru IMM-uri ai Antreprenoriat din Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei, o initiativa privata, non-politica, formata din organizatii reprezentative pentru mediul de afaceri din Romania.

Din Grupul de Lucru fac parte unii din cei mai cunoscuti antreprenori, care isi propun ca Romania sa devina tara cu cel mai prietenos mediu de afaceri din Europa pana in 2020. De asemenea, grupul vrea ca mediul de business sa fie implicat in toate initiativele statului pentru dezvoltarea antreprenoriatului.

"Este nevoie sa constientizam ca nu putem avea nici piata interna, nici consumatori, nici dezvoltare, fara bunastare, locuri de munca si o clasa medie. Antreprenoriatul este o cale care creeaza independenta economica si scade dependenta de asistenta", a declarat Felix Patrascanu, membru viitor lider al Grupului de Lucru pentru IMM-uri ai Antreprenoriat incepand cu ianuarie2015.