Aproximativ 19,1% din totalul acestor locuri de munca sunt ocupate de persoane in varsta de pana la 30 de ani, precizeaza autorii acestui studiu, comandat de GESAC (Groupement européen des sociétés d'auteurs et de compositeurs) si de 18 parteneri din universul cultural si mass-media, informeaza AFP, citat de Mediafax.

Sectorul artelor vizuale detine el singur mai multe locuri de munca decat telecomunicatiile.

Ca angajator, industria culturala europeana este devansata doar de industria hotelurilor si restaurantelor (7,3 milioane de angajati) si industria de constructii (15,3 milioane de angajati). Industriile culturale "grupeaza de doua ori mai multe locuri de munca decat industria automobilului, iar sectorul artelor vizuale detine el singur mai multe locuri de munca decat telecomunicatiile", a precizat EY intr-un comunicat.

Industriile culturale europene "sunt ancorate in domeniul digital", a adaugat cabinetul EY, subliniind ca "70% din timpul mediu petrecut de europeni pe o tableta este consacrat consumului de bunuri culturale". Intre 2001 si 2011, veniturile provenind din segmentul digital au generat in UE venituri suplimentare de peste 30 de miliarde de euro.

Cabinetul EY noteaza, de asemenea, ca in cele 28 de tari din Uniunea Europeana se afla "sapte dintre cele mai mari edituri din lume, cinci din principalele 10 festivaluri, liderul mondial din sectorul muzical si doua dintre principalele companii din sectorul publicitatii".