Desi aceste motive sunt de cele mai multe ori unele reale, totusi eu nu cred foarte mult in ierarhia pe care ele o stabilesc. Dovada este ca daca se fac 3 astfel de statistici la intervale de 3-6 luni, ele vor arata foarte diferit una de alta. Motivul pentru care o persoana se decide sa isi schimbe jobul variaza foarte mult nu numai in functie de situatia profesionala curenta, dar si in functie de situatia lui personala, de varsta si de conjunctura acelui moment.

De exemplu, o persoana cu varsta intre 25 si 35 de ani ar putea gandi o schimbare de job sau ar accepta o noua oferta (fara sa fie neaparat in cautare activa), pentru o crestere salariala sau pentru o balanta mai buna munca/viata, un mediu mai prietenos, chiar daca altfel este multumita de recunoasterea pe care o are la jobul curent si de relatia cu managerul si echipa.

Aceeasi persoana, odata trecuta de 40-45 de ani, va avea alte criterii de selectie a unui nou job, in aceasta etapa fiind mult mai importante: stabilitatea, recunoasterea profesionala, dorinta de a contribui intr-o mai mare masura, relatia cu seful direct, etc.

O dinamica asemanatoare apare si la preferintele legate de pachetul de beneficii. Beneficiile vor fi apreciate diferit in functie de varsta angajatului si de nevoile lui conjuncturale.

Citeste si:

De aceea, pentru cresterea gradului de retentie ideal ar fi ca nevoile fiecarui angajat sa fie tratate, pe cat se poate, individual. Stiu ca acest lucru este destul de greu intr-o firma mare, intr-o corporatie, dar in firmele mici-mijlocii, sunt mai usor de implementat si cu siguranta ar fi foarte apreciate. De pilda, de o popularitate in crestere sa bucura recent sesiunile de masaj la birou. Unii angajati ar fi foarte incantati sa aiba un asemenea beneficiu, pe cand altii ar fi foarte multumiti cu o contributie lunara la pilonul III de pensii. Un alt beneficiu la moda este abonamentul redus la gym.

Pentru unii este o adevarata binecuvantare, pe cand altii mi-au marturisit ca nu l-au folosit niciodata si ca ar fi preferat sa fi avut alt beneficiu mai util, pe care chiar sa il poata folosi. Asta ar rezolva una din frustrarile angajatorilor atunci cand oamenii le pleaca din companii, mirandu-se cum de ii parasesc cand "le-am dat si asta si cealalta, le-am asigurat doar atitea beneficii, nu?" Da, fara indoiala, insa se pare ca nu au fost chiar beneficiile dorite si apreciate de acei angajati.

In concluzie, angajatorii trebuie sa fie constienti ca asteptarile angajatilor sunt tot mai diversificate si mai dinamice, trecand de la "show me the money" la "show me some recognition and appreciation". Si de ce nu? O sesiune de masaj in zona cervicala.

Sursa foto: Masaj la birou/Shutterstock.com