1. Evolutia pietei de recrutare in ultimii 3 ani

Piata muncii reflecta fidel tendintele macro-economice, iar interesul crescut al companiilor pentru procesul de recrutare reprezinta o premisa solida de crestere economica. Daca la inceputul lui 2012 companiile erau evident reticente in a lansa noi proiecte de recrutare, perioada 2013-2014 a fost marcata de o crestere semnificativa a pietei muncii.

In termeni macro-economici, vorbim despre o reducere a ratei somajului de la 5,6% in decembrie 2012, la 5,29% in decembrie 2014, altfel spus despre o crestere a ratei de ocupare a fortei de munca, in tot acest interval.

In termeni calitativi, una dintre categoriile cele mai afectate de somaj - tinerii sub 25 ani, studenti sau proaspat absolventi - a beneficiat de un numar mai mare de oportunitati de angajare. Astfel, conform unei statistici efectuate de site-ul de recrutare eJobs.ro, la inceputul anului 2015, aproximativ 40% din totalul ofertelor de angajare erau adresate si studentilor sau absolventilor aflati la inceput de cariera.

2. Tendinte pe piata de recrutare online

"Anul 2014 a insemnat o crestere a pietei de recrutare, comparativ cu anul anterior. Daca ne raportam strict cantitativ la numarul de locuri de munca publicate de catre angajatori, la nivelul intregii piete de recrutare online vorbim despre o crestere de peste 40%, etalon relevant pentru situatia globala la nivelul economiei”, a declarat Andrei Frunza, director operational al eJobs Group.

Tendinta de crestere a pietei de recrutare, manifestata pe tot parcursul anului 2014, s-a reflectat si in rezultatele financiare inregistrate anul trecut de eJobs: plus 25% fata de 2013 in ceea ce priveste veniturile, de departe cea mare crestere la nivelul pietei de recrutare online.

“Rezultatele obtinute de eJobs in utimul an se datoreaza, in primul rand investitiilor pe care le facem la nivelul platformei eJobs.ro si in relatia cu toti clientii nostri. Suntem dedicati misiunii de a furniza companiilor cele mai bune solutii de recrutare, atat in ceea ce priveste numarul si calitatea candidatilor, cat si legat de instrumentele disponibile in contul lor de angajator, astfel incat timpul si efortul alocat recrutarii sa fie minim”, a mai adaugat Andrei Frunza.

Citeste si:

3. Perspective pentru 2015

Trendul pozitiv al pietei continua si in acest an, conform estimarilor specialistilor HR consultati de eJobs. Un studiu recent arata ca peste o treime dintre companiile intervievate dispun de bugete salariale mai mari in 2015 si anticipeaza o crestere a numarului de angajati cu 30%, in decursul acestui an.

In ianuarie 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, volumul comenzilor plasate pe eJobs a crescut cu 33% si se afla cu 5% peste nivelul lunii ianuarie a anului 2008. Raportat la cifrele din 2013, cresterea este de 86%.

“Putem vorbi, despre o revenire convingatoare a pietei, estimarea noastra fiind ca trend-ul ascendent se va mentine pe tot parcursul lui 2015. In contextul unei piete din ce in ce mai dinamice, strategia de dezvoltare a companiilor este corelata, in mod direct, cu politica de resurse umane, ceea ce inseamna ca si bugetele de recrutare alocate dezvoltarii echipelor vor fi in crestere si in urmatorii ani”, a adaugat Andrei Frunza.

Cresterea cererii pe piata muncii inseamna si sanse mai mari pentru candidati de a obtine jobul dorit. In acest context, mediul online reprezinta, in continuare, cea mai eficienta modalitate de cautare si aplicare la job-uri.

Conform datelor oferite de eJobs, numarul de candidati nou inregistrati zilnic pe site se afla in continua crestere, media depasind, in 2014, pragul de 1.000 de CV-uri. Totodata, peste 35.000 de aplicari sunt inregistrate zilnic la job-uri active disponibile pe eJobs, media acestora depasind 19.000 de locuri de munca.

De 15 ani, eJobs este printre cele mai mari site-uri de recrutare pentru companii, cu o baza de date de 3 milioane de candidati.

Sursa foto: Angajat fericit/Shutterstock.com