Nu este un secret faptul ca succesul in cariera depinde si de cuvintele potrivite pe care le folosim in conversatiile de la locul de munca. Dar sa nu uitam: la fel de important este sa evitam cuvintele care nu fac decat sa ne puna intr-o lumina mai putin favorabila, afectandu-ne relatia cu seful si cu ceilalti colegi. Iata care sunt expresiile negative care ne submineaza autoritatea si profesionalismul.

1. Este nedrept ceea ce mi se intampla

Fie ca suntem nemultumiti ca nu primim o marire de salariu la fel ca alti colegi care au muncit mai putin decat noi, fie ca simtim ca munca noastra nu este apreciata, nu este o solutie sa ne plangem de nedreptatile de la locul de munca. In schimb, ar trebui sa ne gandim la argumente inteligente pe care sa le prezentam persoanei sau grupului care credem ca ne-ar putea ajuta sa rezolvam problema cu care ne confruntam.

2. Nu am destul timp

Conform businessinsider.com, aceasta propozitie este de multe ori falsa intrucat avem posibilitatea de a ne face timp pentru o anumita sarcina, insa alegem sa lucram la altceva. De la bun inceput trebuie sa stabilim prioritatile pentru a gestiona cat mai bine timpul si pentru a ne atinge obiectivele. Mai bine spunem cand vom termina sarcina respectiva ”decat sa explicam de ce nu am avut timp sa facem acel lucru”.

3. Este enervant

Atitudinea negativa nu isi are locul in biroul nostru, in special daca vorbim despre colegii sau sefii nostri. Asemenea cuvinte nu fac decat sa evidentieze lipsa noastra de maturitate si diplomatie. Astfel ca ar trebui sa privim cu ambitie orice provocare pe care o intampinam, fie ca este vorba de o sarcina sau de relatile de la munca.

4. Nu este vina mea

Este destul de evident ca atunci cand nu ne asumam responsabilitatea nu avem cum sa crestem in ochii echipei cu care lucram. Potrivit site-ului career-advice.monster.com, faptul ca ”dam vina pe altcineva nu numai ca nu rezolva problema dar si afecteaza grav relatiile si cariera noastra”, facandu-ne sa parem neputinciosi si neincrezatori in propriile puteri.

5. Dar ti-am trimis mesajul acum o saptamana

Daca cineva nu ne raspunde la mesaj, este datoria noastra sa incercam sa luam legatura din nou cu persoana respectiva pentru a ne asigura ca a vazut ce i-am trimis. Nu trebuie sa ne complacem in pasivitate, asteptand ca altcineva sa ne faca noua treaba; putem adopta o atitudine proactiva in loc sa asteptam ca vina sa cada pe cealalta persoana.

6. Nu trebuia sa faci asta

Din nou, trebuie sa dam dovada de mai multa diplomatie inlocuind o astfel de exprimare cu cuvinte precum ”In viitor iti recomand sa...”. Astfel abordarea ta fata de greseala celorlalti va fi una pozitiva intrucat va arata ca ai incredere in abilitatile lor.

7. Nu pot sa fac asta

Conform dailyworth.com, aceste cuvinte il fac pe seful nostru sa creada ca nu se poate baza pe noi. Asa ca data viitoare cand avem prea multe sarcini, ar fi bine ”sa cerem ajutorul acestuia pentru a stabili impreuna care sunt prioritatile”. De asemenea, nu trebuie sa mentionam faptul ca nu putem face un anumit lucru din cauza lipsei de experienta; daca seful nostru ne-a dat o anumita sarcina inseamna ca ne considera potriviti pentru a o duce la bun sfarsit iar refuzul nostru nu face decat sa-i arate ca nu avem incredere in modul sau de a ne percepe.

8. Ghici ce am auzit despre...

Barfa poate parea un mod bun de a ne elibera de tensiunea acumulata la munca. Asta nu ar trebui sa ne scuze faptul ca luam parte la conversatii care compromit reputatia celorlalti. Barfele se raspandesc imediat si pot pune in pericol nu numai imaginea echipei dar chiar si a noastra. Cu siguranta nimeni nu vrea sa fie privit ca o adevarata sursa de barfe de care toti se feresc.

9. Nu este problema mea

Sa ne imaginam cum ne-am simti daca am cere ajutorul cuiva si acea persoana ne-ar da acest raspuns. Groaznic, nu? Potrivit forbes.com, chiar daca acea sarcina nu tine neaparat de jobul nostru, faptul ca ne aratam dispusi sa ajutam evidentiaza ca suntem un team player adevarat. Astfel ca ”in calitate de membru al echipei trebuie sa ne pese si de succesul celorlalti”.

10. Voi incerca

Aceste cuvinte implica posibilitatea unui esec in ceea ce priveste sarcina care ne este data. Sansa ca echipa sa se indoiasca de abilitatile noastre este destul de mare atunci cand folosim aceste cuvinte, motiv pentru care ar trebui sa le inlocuim cu ceva care inspira siguranta si incredere.

Sursa foto: Oameni de afaceri, Shutterstock.com