Ce inseamna certificarile profesionale de marketing? De ce ar urma cineva un program de certificare daca are deja o diploma in domeniu?

Certificarile profesionale ii califica pe profesionistii in marketing si comunicare din Romania ca experti recunoscuti international, in domeniul lor, la un anumit nivel. Este un proces care garanteaza angajatorilor ca un profesionist care a parcurs o certificare avansata, stapaneste o serie de cunostinte si instrumente sau are competentele necesare, pentru o anume pozitie. Sunt adesea criterii mai importante pentru acestia decat pregatirea academica. Aceasta are rolul ei insa vorbim de certificari profesionale care atesta ce stie sa faca in practica si la locul de munca un profesionist. In plus, aceste certificari inseamna atat recunoastere cat si o oportunitate de perfectionare pentru cei care nu au o pregatire academica de profil.

Mai au ce invata cei care sunt deja absolventi de marketing?

Evident ca da. Pregatirea academica si experienta profesionala sunt cerinte de baza pentru a fi admisi la cursurile noastre iar absolventii unor facultati sau cursuri de marketing vor putea fi acceptati din start la un nivel mai avansat. Aceste cunostinte vin insa in completarea studiilor si a experientei detinute de studenti iar noi ii ajutam sa se perfectioneze la un nivel cat mai inalt. Sunt doua mari categorii de cursanti care vin spre noi. Pe de o parte, sunt absolventi de facultati sau masterate de marketing in Romania sau in strainatate. Pentru acestia din urma exista si solutii de echivalare a unor module, pe baza unor acorduri de recunoastere internationala intre o serie de universitati acreditate si Chartered Institute of Marketing (CIM). Pe de alta parte, sunt profesionistii cu experienta semnificativa de marketing dar fara o pregatire academica in domeniu. Au terminat chimie, Politehnica sau limbi straine, au invatat « meserie » in companiile in care au lucrat dar au nevoie de o asezare temeinica a teoriei de marketing si nu in ultimul rand de perfectionare si acces la noutatile din domeniu. Tehnologia se schimba, asteptarile consumatorilor evolueaza, concurenta este tot mai puternica iar barierele de intrare pe piete se diminueaza in multe domenii. Departamentele de training ale companiilor sau angajatorii pot avea garantia ca au asigurat un nivel de pregatire teoretica si practica, validat in plus si de o institutie de prestigiu cum este CIM, prin evaluarile din programul de certificare. Si nu in ultimul rand, o motivatie suplimentara pentru angajatii lor.

Cum ii sprijiniti concret pe cursanti sa faca fata schimbarilor din domeniu?

Continutul cursurilor si subiectele examenelor sunt dezvoltate, reevaluate si modelate permanent, pentru a raspunde acestor schimbari dar si cerintelor si exigentelor angajatorilor care se lovesc de aceste probleme. Fiecare program de certificare este alcatuit din trei sau patru module iar acestea se pot parcurge si separat, daca angajatorii sau cursantii au nevoie sa se pregateasca pe o arie specifica. Am introdus recent module precum : Digital Strategy, Customer Experience, Driving Innovation sau Emerging Themes pentru a aduce si mai mult support in a rezolva probleme din aceste zone. Companiile sau cursantii pot alege sa inceapa sau sa parcurga doar modulul care ii intereseaza.

De exemplu, pentru multi profesionisti de marketing, intelegerea resorturilor de business din compania in care lucreaza si mai ales a resorturilor financiare ramane in continuare o problema. Se ocupa de cele mai multe ori doar de comunicarea de marketing si le lipseste suportul pentru a lega aceste activitati si rezultatele lor de implicatiile financiare. De pilda, care este efectul investitilor in comunicare in termeni de vanzari, profit sau cota de piata, preocupari ale actionarior. Din acest motiv , am lansat recent modulul Mastering Metrics, parte a programului de certificare Diploma in Marketing Profesional.

Cum se deosebesc aceste cursuri de marketing de alternativele traditionale de pregatire existente in momentul de fata?

Principala diferenta este insa accentul pus pe aplicarea practica a cunostintelor si instrumentelor profesionale pe care studentii le asimileaza pe parcursul studiului, in cele mai variate contexte de business. « Toate materiile pe care le studiez au legatura cu ce fac la job-ul actual. Este un cu totul alt mod de a face educatie »- spunea o absolventa a noastra si cred ca rezuma foarte bine ce se intampla la noi. Pregatim profesionisti care invata sa aplice teoria in practica si care, participand la aceste cursuri, pot aduce valoare adaugata si profit pe termen lung pentru companiile in care lucreaza.

Cine sunt tutorii si trainerii ?

Intr-o proportie de peste 99%, cursantii lucreaza cu tutori din Marea Britanie. Suportul acestora include cursuri face to face, webinare, suport pentru corectare teme dar si program de pregatire individual, cu fiecare dintre studenti. Pentru fiecare lucrare, cursantii au tutori personali care ii ghideza pe fiecare in parte pentru pregatirea unei lucrari aplicate. In plus, aceasta lucrare este dezvoltata pe probleme din companiile in care lucreaza acestia. Un motiv suplimentar pentru care angajatorii aleg sa-i sustina financiar cu plata integrala sau partiala a taxelor de curs.

Profesionistii din Romania au ocazia sa-l cunoasca sambata, pe 28 martie cand deschidem in mod festiv cursurile in variata blended learning pe unul dintre tutorii nostri britanici, Tim Lane. Tim are o experienta de predare de peste 20 de ani in diverse institutii pentru certificarile Chartered Institute of Marketing (CIM), unde este si examinator. Tim si-a inceput experienta de profesionist lucrand in vanzari FMCG, cu firme ca P&G, Duracell, Dairy Crest Foods. Zonele sale de expertiza sunt marketingul strategic, strategia de business si comportamentul consumatorului. Pentru cursurile de scurta durata avem si experti din Romania.