Mai putin timizi si pusi pe negociat salariul. Asa sunt astazi, pe scurt, tinerii candidati la un loc de munca, care formeaza generatia Y sau Millennials. In plus, spre deosebire de ce se intampla in trecut, acum, Millennials (persoanele intre 20 si 35 ani) aleg cu mai multa atentie compania in care sa devina angajati, sustine Miriana Matei, HR business partner la Schneider Electric Romania.

"Candidatii din „noua generatie” sunt mai putin timizi in ceea ce priveste discutiile despre salariu si sunt foarte pregatiti sa negocieze. De asemenea, sunt mai atenti la posibilitatile de dezvoltare oferite, par mult mai deschisi catre o cariera internationala, punand, de asemenea, foarte mare accent pe certificarile pe care le pot obtine in cadrul unei companii. O alta particularitate consta in faptul ca procesul de recrutare implica si un parteneriat – nu numai compania alege candidatul potrivit, ci si candidatul isi alege compania intr-o masura mult mai mare decat in trecut", a spus, pentru wall-street.ro, Miriana Matei (foto), HR managerul Schneider Electric, companie de echipamente electrice.

Cum trebuie sa fii daca vrei job la Schneider Electric

Schneider Electric Romania cauta in prezent 10 persoane care sa vorbeasca fluent franceza, germana, italiana, spaniola, portugheza, olandeza, greaca, maghiara, ceha, poloneza, croata, macedoneana, sarba sau slovena, pentru centrul de suport clienti din Bucuresti, in care se vorbeste 22 de limbi. Cu noile recrutari, compania ajunge la 278 de angajati in Romania si Republica Moldova.

Totodata, Schneider Electric cauta 4 studenti in ultimul an sau masteranzi la Universitatea Politehnica pentru patru programe de internship platit. Viitorii interni trebuie sa cunoasca foarte bine limba engleza si sa se fi implicat in activitati extracurriculare. Fiecare intern va petrece intre 3 si 6 luni in companie si are sanse de aproape 100% sa fie angajat full-time in companie dupa incheirea programului de internship.

Gasirea candidatilor ajunge si la jumatate de an

Ceea ce da batai de cap pe aceast piata este gasirea candidatilor cu doua cerinte: cunoastere unei limbii straine rare, alaturi de cunoasterea limbii engleze, si studii tehnice si/sau cel putin intelegere tehnica, subliniaza Miriana Matei. Dar acestea nu sunt de ajuns. Recrutarea se face si in functie de atitudinea candidatilor, pasiunea si deschiderea lor. Asa ca gasirea candidatilor potriviti dureaza 3 luni sau chiar jumatate de an.

"De multe ori am extins cautarile in tara de origine, convingand candidati sa se mute in Romania pentru a lucra la Schneider Electric. In acest moment, 10% dintre angajatii nostri sunt de alta cetatenie decat cea romana. Este cunoscut deja faptul ca pe piata din Romania limba germana este cautata de multe companii active in aceasta industrie, iar numarul de candidati care vorbesc fluent aceasta limba este limitat. Preferam sa cautam mai mult pana cand gasim persoana potrivita. Cel mai lung proces de recrutare a durat 6 luni", explica specialistul in recrutare de la Schneider Electric.

De aceea, compania apeleaza intai la referintele de la angajatii, apoi la site-urile de joburi si chiar la "vanarea" candidatilor pe LinkedIn pentru a umple posturile din centrul de suport clienti.

Pe langa salariul fix, fiecare angajat primeste bonus direct legat de performanta sa. Pe termen lung, insa, angajatii primesc actiuni in cadrul companiei in functie de nivelul de performanta. Pe langa beneficii financiare, angajatii Schneider Electric iau parte la traininguri la sala sau la cursuri online.

Sursa foto: Angajata suport clienti/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri