"Cand spunem inovare, lumea se gandeste doar la o inventie in tehnologie. Multe tari din Europa cred ca inovarea presupune o tehnologie inalta si sofisticata, dar abilitatea de a comercializa inovarea nu este la acelasi nivel. Avem un numar mare de buni specialisti in tehnologie, multi IT-isti care nu stiu cum sa transforme o inventie in business. De aceea, trebuie sa-i ajutam pe acesti angajati talentati si inteligenti", a subliniat profesorul Nikolaus Franke, director al Institutului de Antreprenoriat si Inovatie de la Vienna University of Economics and Business.

El sustine ca inovarea este preocuparea companiilor in ziua de astazi. Ca atare, cine continua sa faca doar ce a facut pana acum nu mai este de ajuns pentru a avea succes pentru ca astazi conteaza cel mai mult inovarea. Profesorul a subliniat ca inovarea nu trebuie sa insemne inventii revolutionare, ci capacitatea de a introduce noi produse, noi procese sau noi modele de business. "A continua sa faci doar ceea ce faceai inainte nu mai este de ajuns pentru a avea succes. Ceea ce conteaza in cele mai multe industrii astazi este inovarea. Multe tari din Europa cred ca inovarea presupune o tehnologie inalta si sofisticata, dar abilitatea de a comercializa inovarea nu este la acelasi nivel", a explicat profesorul Franke.

Asta inseamna ca inventatorii trebuie sa aiba mintea setata pentru afaceri si sa inceapa sa creeze o strategie, sa gandeasca din perspectiva clientilor, sa stabileasca care este segmentul, cine are nevoie de inventie, cine ar fi dispus sa plateasca pentru aceasta inventie, cum pot sa explic ce face produsul meu si cum poate fi finantat. In plus, este pregatit pentru riscuri.

Citeste si:

"Astazi, avem doua posibilitati: putem astepta sa vedem ce se va intampla sau putem fi proactivi si sa anticipam schimbarea si sa vedem ce oportunitati ne ofera. Aceasta este o perspectiva antreprenoriala. Orice schimbare este o oportunitate. Ceea ce conteaza astazi este sa fii rapid. Rapiditatea este o slabiciune in companiile mari", a explicat profesorul Nikolas Franke.

El a subliniat, totodata, ca inventatorii, managerii si antreprenorii trebuie sa priveasca inovarea ca o distrugere creativa, o teorie economica lansata de Joseph Schumpeter, un economist austriac nascut in secolul XIX. Distrugerea creativa se refera la progres prin introducerea unui luru nou (creatie) si inlocuirea unui lucru vechi (distrugere).