Sa ai o ideea minunata, poate chiar revolutionara, nu mai este de ajuns astazi. Trebuie sa o transformi in business pentru ca inventia ta sa functioneze si, prin urmare, sa aiba succes, sustine un profesor al unei universitati din Viena.

"Cand spunem inovare, lumea se gandeste doar la o inventie in tehnologie. Multe tari din Europa cred ca inovarea presupune o tehnologie inalta si sofisticata, dar abilitatea de a comercializa inovarea nu este la acelasi nivel. Avem un numar mare de buni specialisti in tehnologie, multi IT-isti care nu stiu cum sa transforme o inventie in business. De aceea, trebuie sa-i ajutam pe acesti angajati talentati si inteligenti", a subliniat profesorul Nikolaus Franke, director al Institutului de Antreprenoriat si Inovatie de la Vienna University of Economics and Business.

El sustine ca inovarea este preocuparea companiilor in ziua de astazi. Ca atare, cine continua sa faca doar ce a facut pana acum nu mai este de ajuns pentru a avea succes pentru ca astazi conteaza cel mai mult inovarea. Profesorul a subliniat ca inovarea nu trebuie sa insemne inventii revolutionare, ci capacitatea de a introduce noi produse, noi procese sau noi modele de business. "A continua sa faci doar ceea ce faceai inainte nu mai este de ajuns pentru a avea succes. Ceea ce conteaza in cele mai multe industrii astazi este inovarea. Multe tari din Europa cred ca inovarea presupune o tehnologie inalta si sofisticata, dar abilitatea de a comercializa inovarea nu este la acelasi nivel", a explicat profesorul Franke.

Asta inseamna ca inventatorii trebuie sa aiba mintea setata pentru afaceri si sa inceapa sa creeze o strategie, sa gandeasca din perspectiva clientilor, sa stabileasca care este segmentul, cine are nevoie de inventie, cine ar fi dispus sa plateasca pentru aceasta inventie, cum pot sa explic ce face produsul meu si cum poate fi finantat. In plus, este pregatit pentru riscuri.

"Astazi, avem doua posibilitati: putem astepta sa vedem ce se va intampla sau putem fi proactivi si sa anticipam schimbarea si sa vedem ce oportunitati ne ofera. Aceasta este o perspectiva antreprenoriala. Orice schimbare este o oportunitate. Ceea ce conteaza astazi este sa fii rapid. Rapiditatea este o slabiciune in companiile mari", a explicat profesorul Nikolas Franke.

El a subliniat, totodata, ca inventatorii, managerii si antreprenorii trebuie sa priveasca inovarea ca o distrugere creativa, o teorie economica lansata de Joseph Schumpeter, un economist austriac nascut in secolul XIX. Distrugerea creativa se refera la progres prin introducerea unui luru nou (creatie) si inlocuirea unui lucru vechi (distrugere).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri