Nu poti sa construiesti o legatura profesionala puternica daca nu te deschizi si nu incerci sa te aproprii de colegi, insa acest lucru poate fi destul de complicat, deoarece dezvaluirea unor aspecte gresite poate avea efecte devastatoare asupra carierei tale. Trucul este sa stii cum sa nu depasesti anumite granite, pentru ca o data ce ai facut asta, nu exista cale de intoarcere.

Lucruri pe care oamenii de succes nu le spun niciodata la locul de munca

1. Faptul ca isi urasc locul de munca

Ultimul lucru pe care cineva vrea sa il auda la locul de munca este pe cineva plangandu-se despre cat mult isi uraste job-ul. Facand acest lucru lasi impresia ca ai fi o persoana negativista si fara spirit de echipa, care scade moralul si entuziasmul celorlalti. Sefii isi dau seama rapid cand exista astfel de persoane in companie si stiu ca vor fi intotdeauna alti inlocuitori mai entuziasti care asteapta cu nerabdare.

2. Considera ca cineva este incompetent

Vor exista intotdeauna oameni incompetenti in orice loc de munca si sunt sanse foarte mari ca toata lumea sa stie cine sunt. Daca nu ai puterea de a-i ajuta sa-si imbunatateasca performantele sau sa ii concendiezi, atunci nu ai nimic de castigat din a discuta despre incompetentele lor. Mai mult decat atat, acest lucru se poate intoarce impotriva ta, iar ceilalti isi pot crea o parere nu tocmai placuta despre tine.

3. Cat de multi bani castiga

Poate parintii tai sunt bucurosi sa te auda cand te lauzi cu sumele pe care le iei in fiecare luna, insa la locul de munca poti atrage antipatii. Este aproape imposibil ca salariile sa se aloce cu o corectitudine perfecta si dezvaluind colegilor cat de mult poti castiga, nu vei face decat sa le oferi posibilitate de a face o comparatie. Din acel moment exista mari sanse sa nu mai fi privit la fel.

4. Convingerile lor politice si religioase

Convingerile de genul acesta sunt mult prea strans legate de identitatea fiecaruia pentru a fi discutate la locul de munca. A fi in dezacord total cu opiniile altcuiva poate modifica rapid perceptia celuilalt despre tine, deoarece aici este vorba de confruntarea unor valori fundamentale si foarte multi o pot vedea ca pe o ofensa.

5. Ce fac pe Facebook

Ultimul lucru pe care seful tau vrea sa-l vada, atunci cand se conecteaza la contul de Facebook, sunt fotografii cu tine dand pe gat shot-uri de tequila. Exista foarte multe modalitati prin care poti arata necorespunzator si poti lasa o impresie proasta. Incepand de la ceea ce porti, cu cine apari, ce faci sau chiar comentariile prietenilor tai.

6. Lucrurile pe care le fac in intimitate

Indiferent daca viata ta sexuala este una activa sau lipseste cu desavarsire, aceasta informatie nu trebuie oferita la locul de munca. Unele cometarii pot sa starneasca zambete din partea unora, insa pe altii ii va face sa se simta incomod. Exista o linie foarte subtire, pe care daca o treci nu vei face decat sa lasi o impresie gresita.

7. Ce cred ca face altcineva in intimitate

Niciunul dintre colegii de munca nu isi doreste sa stie cum il vezi tu comportandu-se in intimitate. Este una dintre cele mai bune moduri de a speria pe cineva, si anume sa ii lasi senzatia ca te intereseaza viata sa intima si sexuala. Poti sa gandesti si sa crezi tot ce vrei si ti se pare adevarat, insa pastreaza toate acestea pentru tine.

8. Isi doresc locul altcuiva

A-ti anunta ambitiile la locul de munca, in special cand acestea sunt in conflict direct cu interesele altor persoane te va face sa pari o persoana egoista si indiferenta fata de colegii tai si de companie. Cei mai buni angajati se bazeaza pe o echipa intreaga pentru a reusi, nu doar pe ei insisi. Indiferent de motivele tale, a vorbi despre scopul tau de a lua postul altcuiva nu te va ajuta, cu siguranta, sa ajungi unde iti doresti.

9. Ce mari petrecareti obisnuiau sa fie in facultate

Trecutul poate sa spuna multe despre tine. Doar pentru ca obisnuiai sa faci lucruri mai exagerate sau mai ciudate in tinerete, nu inseamna ca trebuie sa stie si toti colegii tai de munca.

10. Cat de mult s-au “intoxicat” in weekend

Ai putea crede ca vorbind despre cat de mult ai petrecut in weekend si in ce stare de euforie ai ajuns nu are niciun efect asupra felului in care esti vazut la job. La urma urmei daca esti un angajat bun si iti faci treaba bine este tot ce conteaza. Din pacate nu. Impartasind la locul de munca anumite experiente nu te va face sa pari un om de viata si amuzant, din contra vei fi vazut ca o persoana imatura si imprevizibila.

11. O gluma impertinenta

Daca exista un lucru pe care il putem invata de la celebritati, acela este sa fii foarte atent la ce spui si cui. Unele glume ii pot face pe ceilalti sa se simta groaznic si in acelasi timp te fac si pe tine sa arati foarte rau.

12. Ca sunt in cautarea unui nou loc de munca

Din momentul in care ai dezvaluit ca esti pe punctul de a pleca altundeva, devii brusc o pierdere de timp pentru ceilalti. Mai mult decat atat, exista posibilitatea ca noul loc de munca sa nu fie tocmai sigur, asa ca este mai bine sa astepti pana cand stii exact ce vei face.

Sursa: inc.com

Foto maine: om de afaceri, Shutterstock