Atunci cand te straduiesti sa avansezi in cariera trebuie sa tii cont de cateva obiceiuri care te-ar putea ajuta sa excelezi la job. Nu este atat de complicat: totul tine de atitudinea potrivita combinata cu abilitatile necesare.

1. Alegi mediul potrivit pentru a-ti pune in valoare talentul

Potrivit Fastcompany.com este destul de greu sa lucrezi pentru o companie ale carei nevoi nu au nimic in comun cu valorile si abilitatile tale. Mediul de lucru ar trebui sa te motiveze sa progresezi si mai mult si cum unul dintre factorii care te inspira este sentimentul de recunostinta al echipei cu care lucrezi, nu este de mirare ca poti avea parte de rezultate bune cata vreme esti incurajat de atitudinea pozitiva pe care o adopta fata de tine colegii si seful tau.

2. Esti atent la obiectivele companiei

Gandeste-te bine la ce anume poti face pentru a contribui la succesul intregii echipe. Poate fi vorba de sarcini marunte pe care daca le faci zilnic iti ajuti compania sa se apropie tot mai mult de telurile sale. Sau poate trebuie sa te apuci de o treaba mai complicata care necesita mai mult timp si efort; oricum ar fi, fii sincer, crezi ca iti dai cu adevarat silinta sau ar trebui sa te implici mai mult?

3. Te concentrezi pe imaginea de ansamblu

Cand te axezi atat pe sarcinile zilnice cat si pe imaginea de ansamblu iti vine mai usor sa iti formezi o strategie buna. Asta presupune sa stii de ce trebuie sa termini anumite sarcini si chiar sa anticipezi ceea ce trebuie facut in continuare.

4. Cultivi relatii bune cu ceilalti colegi

Cat de usor iti dai seama de trairile afective ale celorlalti? Persoanele empatice isi dezvolta capacitatea de a intui ceea ce simt cei din jurul lor astfel incat sa se raporteze mereu la nevoile lor. Data viitoare cand un coleg se confrunta cu o problema, te poti oferi sa gasiti impreuna o solutie.

5. Iei initiativa

Sa astepti mereu sa ti se dea o sarcina de facut poate parea ca nu esti atat de interesat de jobul tau pe langa faptul ca este destul de obositor pentru seful tau. Arata ca te straduiesti cat mai mult si vino cu propuneri de sarcini care crezi ca ar putea ajuta compania sa evolueze.

6. Cauti noi oportunitati de a progresa

Decat sa te complaci intr-o stare de stagnare, incearca sa gasesti noi moduri prin care sa iesi din zona ta de confort. Este greu, intr-adevar, mai ales cand te-ai obisnuit cu o anumita rutina, insa aceasta nu face decat sa te tina in loc. Depinde de ce iti doresti cu adevarat: vrei sa devii cat mai bun intr-un anumit domeniu sau esti multumit de cunostintele pe care le ai deja?

7. Adopti o atitudine profesionala

Uneori este bine sa separi viata personala de cea de la locul de munca; poate ca abordarea anumitor subiecte la birou nu te avantajeaza intotdeauna. Asta nu inseamna ca trebuie sa te distantezi de echipa ta, ci sa ai grija la comportamentul pe care il adopti; nu lasa impresia ca viata ta personala iti poate afecta modul in care lucrezi.

8. Te axezi pe rezultate nu doar pe activitati

Nu este de ajuns sa indeplinesti anumite sarcini; este destul de evident ca trebuie sa ai parte si de rezultate bune pe care nu le poti obtine decat daca incerci mereu sa iti perfectionezi modul in care lucrezi.

9. Eviti sa te compari cu ceilalti

Desi o oarecare comparatie cu ceilalti te poate stimula la un moment dat, de cele mai multe ori atunci cand ne comparam realizarile cu cele ale altora exista posibilitatea sa ne lasam descurajati si sa nu ne mai putem concentra cat mai bine pentru a putea duce la bun sfarsit o sarcina. Conform Themuse.com, suntem mult mai productivi daca ne raportam la rezultatele bune pe care le-am obtinut de-a lungul timpului decat daca ne plangem ca ceilalti au parte de mai multe realizari.

10. Tii cont de feedback

Oricum ar fi feedback-ul pe care il astepti, esti dispus sa vezi doar rolul sau constructiv. Un raspuns negativ din partea sefului tau te ambitioneaza mai mult decat te face sa ramai dezamagit intrucat stii ca te afli intr-un continuu proces de invatare si orice critica te ajuta sa faci o schimbare.

11. Gasesti solutii

Faptul ca esti dispus sa rezolvi o anumita problema arata cat de mult iti pasa de jobul tau dar si de succesul intregii companii. Descopera pe parcurs care sunt punctele slabe ale departamentului in care lucrezi: cu ce idei noi ai putea veni pentru a trece peste aceste obstacole?

12. Eviti sa barfesti

Nu este intotdeauna atat de usor sa te abtii de la obiceiul de a barfi in special cand esti mai apropiat de persoanele cu care vorbesti. Gandeste-te bine daca merita sa risti sa iti pui in pericol relatiile cu cei din echipa pentru o simpla barfa.

Sursa foto: Om de afaceri, Shutterstock.com