Oricat de mult ai lucra simti ca mereu mai ai ceva de facut fara sa iti dai seama ca de fapt dependenta ta de munca te face sa nu te mai poti bucura de succesul pe care l-ai obtinut de-a lungul timpului. Daca muncesti incontinuu crezi ca mai ai timp sa gasesti satisfactie in beneficiile pe care ti le aduce jobul tau? Putin probabil.

1. Vorbesti numai despre munca ta

Pentru ca mintea iti sta mereu la job simti nevoia sa aduci in discutie orice subiect legat de cariera ta cu riscul de a-i indeparta pe cei din jurul tau. In loc sa te relaxezi in timpul liber te afli deseori in situatia in care te preocupa atat de mult problemele de la serviciu incat consideri ca trebuie sa vorbesti constant despre ele.

2. Acorzi mai multa atentie jobului decat relatiilor

Cand devii un workaholic ai tendinta de a nu mai socializa la fel de mult cu cei din jurul tau si asta nu se intampla pentru ca vrei sa te distantezi de ei ci din cauza faptului ca obsesia ta fata de cariera iti deterioreaza treptat relatiile. Nu ai timpul necesar pentru a cunoaste alte persoane si nici pentru a investi in formarea unor relatii apropiate iar “absenta ta este perceputa mai intai de prietenii si familia ta” potrivit Forbes.com.

3. Nu te simti confortabil cand pleci in concediu

Vacantele sunt pentru tine un motiv de ingrijorare: oare echipa se va descurca cat timp esti plecat? Exista posibilitatea sa fii obsedat de gandul ca in lipsa ta altcineva ti-ar putea da peste cap proiectul la care ai lucrat. Din acest motiv verifici constant daca totul merge bine la locul de munca, ocupandu-ti astfel timpul cu discutii interminabile cu membrii echipei ca sa te asiguri ca acestia nu au facut vreo greseala.

4. Preferi sa te ocupi singur de o sarcina

Ca sa fii sigur ca obtii rezultate bune, muncesti singur mai mult decat ar trebui fiind convins ca tu poti face fata mai usor problemelor care apar pe parcurs. Aceasta lipsa de incredere in procesul de delegare de atributii ii determina pe ceilalti sa simta ca nu te poti baza pe abilitatile lor.

5. Gasesti o conexiune intre orice activitate si cariera

In momentul in care trebuie sa te implici intr-o activitate care nu are legatura cu jobul tau, tinzi sa gasesti un mod prin care sa stabilesti o conexiune intre viata personala si cea profesionala. De exemplu, daca hobby-ul tau este sa iti petreci timpul jucand golf te folosesti de aceasta oportunitate pentru a stabili noi relatii de afaceri, potrivit Lifehack.org.

6. Sari peste pauze

Consideri ca lucrand mai mult vei avea parte de rezultate cat mai bune, fara sa tii cont de faptul ca facand asta la un moment dat nu te vei mai putea concentra la sarcinile tale. Esti mult mai productiv atunci cand iei pauze scurte la un anumit interval de timp.

7. Esti intotdeauna stresat de munca

Te gandesti mereu la ce solutii ai putea sa gasesti pentru problemele cu care te confrunti la serviciu si asta se intampla chiar si in timpul liber. Daca un oarecare nivel de stres te poate motiva sa lucrezi mai eficient la locul de munca, cand te afli acasa aceasta tensiune nu mai este la fel de productiva. Mai mult decat atat, in unele cazuri mai putin placute cauza stresului este data de faptul ca in loc sa muncesti faci altceva.

8. Neglijezi orice de dragul muncii

Familia ta deja s-a obisnuit cu obiceiul tau de a rata diverse ocazii de a petrece timpul impreuna. Mereu vii cu scuze pentru faptul ca nu poti fi prezent la aniversarea unui prieten apropiat sau ca nu poti participa la orice alta activitate care nu este legata de jobul tau.

9. Nu esti niciodata multumit de munca ta

Conform Money.usnews.com, este bine sa incerci sa fii cat mai bun la ceea ce faci, insa in momentul in care ajungi sa nu iti mai apreciezi realizarile tale, te confrunti cu o stare constanta de nemultumire care poate afecta echipa. Asa ca pentru a te asigura ca totul va iesi perfect, muncesti mai mult decat ar trebui.

10. Nu spui niciodata “nu” la serviciu

Nu numai ca esti dispus sa preiei noi responsabilitati dar chiar iti si incurajezi seful sa iti dea cat mai multe sarcini. Insa cu cat preiei mai multe atributii cu atat iti vine mai greu sa te concentrezi pe prioritatile tale.

Sursa foto: Angajat, Shutterstock.com