Faci deja de mult timp acelasi lucru si nu mai ai nicio satisfactie? Nu ai mai invatat nimic nou si te simti ca un robot? Poate ca e momentul sa-ti reevaluezi jobul si directia in care o ia cariera ta.

Odata ce ai inteles ca exista o problema, iar cariera ta nu evolueaza in modul in care iti doresti, urmatorul pas este sa actionezi in acest sens. Chiar daca nu esti inca pregatit sa iti schimbi locul de munca, incepe prin a te interesa ce oferte sunt si daca exista ceva ce ti se potriveste. Chiar daca ai un job bun si iti place seful tau, este important pentru tine sa te dezvolti si sa avansezi in viata ta profesionala, acordand o mai mare importanta modului in care munca iti afecteaza cariera ca un intreg. Business Insider ofera cateva dintre cele mai importante semne care arata ca esti intr-un impas si ca e momentul sa faci o schimbare.

4 semne ca e momentul sa faci o schimbare in cariera

1. Singura modalitate de a avansa este daca seful tau demisioneaza

Daca lucrezi intr-o companie cu o structura rigida in care toata lumea evoluzeaza in aceeasi directie, iar postul care urmeaza dupa al tau nu se va elibera curand, atunci probabilitatea unei promovari este aproape imposibila. In acest caz, cea mai buna varianta este sa vorbesti cu superiorul tau despre optiunile pe care le ai, ce poti sa faci si daca exista posibilitatea sa preiei si alte responsabilitati. Daca nu exista o oportunitate pentru tine in departamentul actual, poate ca exista in alta parte. In cazul in care ai facut si acest lucru si nu exista nicio speranta, atunci e timpul sa te gandesti la schimbarea locului de munca.

2. Ai ratat mai multe promovari

Oricare ar fi motivul din spatele acestui lucru, este destul de clar ca ceva sau cineva te impiedica sa evoluezi in compania respectiva. Inainte insa de a te gandi la demisie, incearca sa ai o discutie cu managerul si sa intrebi de ce s-a intamplat acest lucru de mai multe ori. Poate este ceva ce ai facut tu involuntar si te-ai auto-sabotat, iar in cazul acesta trebuie sa vezi ce este de facut. Dar daca nimeni nu iti ofera un motiv clar si rezonabil, atunci cu siguranta nu se va schimba nimic nici in viitor.

3. Compania nu mai merge bine

In timpul crizei nu aveai prea multe posibilitati si nu aveai ce sa faci daca angajatorul decidea sa stranga cureaua. Dar acum, cand lucrurile merg mai bine, ai mai multe optiuni si trebuie sa acorzi o mai mare importanta felului in care evoluzeaza compania. Nu este necesar sa vezi disponibilizari in masa sau salarii inghetate, doar ai grija la semnele care arata ca afacerea nu este tocmai in crestere, precum diminuarea locurilor de munca sau faptul ca totul stagneaza. Daca s-a ajuns la o astfel de situatie, exista posibilitatea ca in curand sa devina mai rau.

4. Intreaga industrie in care activezi are mari probleme

In acest caz trebuie sa faci un pas inapoi si sa-ti evaluezi foarte bine posibilitatile. Sa realizezi ca industria in care ti-ai construit o cariera incepe sa dispara lent, nu este tocmai ceva usor de acceptat. Dar cu cat intelegi mai repede acest lucru si te gandesti la viitorul tau, cu atat mai bine. Vestea buna este ca foarte multi oameni isi schimba cariera si nu e un capat de lume, iar primul pas este sa te gandesti ce altceva ti-ar placea sa faci in viata. Ce iti place la jobul actual? Care sunt lucrurile care iti starnesc interesul? Raspunde-ti la intrebarile acestea si vezi in ce alte domenii ai putea sa-ti folosesti talentul si competentele.

Foto maine:
cariera, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri