Potrivit studiului, sarcinile zilnice, precum citirea email-urilor si formularea raspunsurilor sau cautarea de informatii prin corespondenta, pot ingreuna in anumite situatii desfasurarea activitatilor angajatilor. Din cauza lipsei unor mecanisme care sa ajute la atingerea unui grad de eficacitate cat mai ridicat la locul de munca rezulta costuri considerabile pentru companii, care insa pot fi eliminate prin utilizarea unor platforme colaborative.

Studiul mai arata ca platformele colaborative de tip social media ii pot ajuta pe angajati sa acceseze informatii utile in timp real, ducand la rezultate de business masurabile, compensand astfel aceste pierderi.

Platformele colaborative sunt solutii software care asigura utilizatorilor posibilitatea de a comunica in timp real cu membrii echipei, de a distribui in cadrul grupului documente, imagini sau video-uri, asigurand astfel posibilitatea de a accesa rapid si eficient informatiile necesare pentru realizarea sarcinilor de serviciu. Utilizarea unor asemenea platforme are scopul de a stimula inovatia in randul angajatilor si de a creste eficienta acestora printr-un magangement mai facil al informatiilor si al fluxurilor de lucru in procesele de business.

Citeste si:

In cadrul companiilor unde comunicarea intre angajati se realizeaza prin canale multiple si diferite, situatie care poate incetini desfasurarea proceselor de lucru, exista solutii care vin sa contracareze efectele negative care ar putea aparea in desfasurarea proceselor de business.

Cum platformele colaborative de tip social media pot raspunde provocarilor specifice pe linii de business
• Pentru departamentul de resurse umane: accelereaza procesul de integrare a echipei, oferind proaspetilor angajati recomandari privind persoane relevante, content si training; filtreaza inteligent atat informatiile in legatura cu programele de training si dezvoltare adecvate, cat si informatiile detaliate in legatura cu managementul personalului.
• Pentru serviciul de relatii cu clientii: faciliteaza un dialog deschis si transparent cu clientii pe tot parcursul relatiei acestora cu firma respectiva.
• Pentru departamentul de marketing: conecteaza echipele de marketing cu date de la consumatori, clienti, parteneri si furnizori pentru a ajuta la reducerea costurilor de marketing si la diminuarea timpului de raspuns.
• Pentru departamentul de vanzari: conecteaza echipele interne din cadrul companiei, asigurand rezolvarea rapida a problemelor, pentru accelerarea ciclurilor de vanzari si imbunatatirea calitatii interactiunii cu clientii, pastrand in acelasi timp costurile semnificativ reduse.

Sursa foto: Angajat la pc, Shutterstock