Exista cateva motive pentru care nu te avantajeaza sa fii prea bun la jobul tau.

Ni se spune ca trebuie sa ne straduim cat mai mult pentru a putea fi buni la jobul nostru, pentru a putea deveni angajatii valorosi de care nu se poate lipsi compania. Ajungem astfel sa credem ca implicandu-ne 100% ajungem sa obtinem numai rezultate bune. Din nefericire, nu se intampla intotdeauna acest lucru; este posibil sa ne sabotam singuri cariera tocmai prin faptul ca vrem sa fim cei mai buni, dupa cum sustine BusinessInsider.com.

Probabil ca echipa cu care lucrezi nu s-ar descurca la fel de bine fara tine. Seful tau stie cat de important esti pentru firma, asa ca atunci cand esti in concediu amana anumite operatiuni astfel incat sa te ocupi doar tu de ele.

Asta inseamna ca esti indispensabil pentru companie. Cu siguranta, insa, ai fi indispensabil indiferent de jobul pe care l-ai avea. Dorinta ta de a excela in ceea ce faci are doar intr-o mica masura legatura cu locul tau de munca; ea este sustinuta de abordarea ta perfectionista fata de munca. Dar de ce nu este ideal sa fii atat de bun la munca ta?

1. Ratezi anumite oportunitati

Tot incercand sa dai tot ce ai mai bun din tine la locul de munca, este posibil sa iti scape anumite oportunitati care te-ar ajuta sa avansezi in cariera. In momentul in care iti adaptezi asteptarile in functie de obiectivele companiei pentru care lucrezi, iti impui singur anumite limite. Cu alte cuvinte, s-ar putea sa investesti timp si efort intr-un job care nu te avantajeaza pe termen lung; esential este sa iti dai seama de cat de mult iti permite sa evoluezi profesional munca ta.

De asemenea, te poti regasi in situatia in care astepti de ceva vreme ca firma ta sa iti permita sa evoluezi pe plan profesional. Cum aceasta oportunitate nu mai apare, nu vrei sa iti schimbi jobul deoarece te-ai obisnuit cu rolul tau de angajat ideal de care depinde intreaga afacere.

2. Creezi un dezechilibru intre viata profesionala si cea personala

Atunci cand profesia reprezinta prioritatea ta de baza, se produce un dezechilibru intrucat viata ta personala va avea de suferit. Daca la inceput acest fapt nu iti influenteaza cariera, pe parcurs s-ar putea ca nemultumirile acumulate pe plan personal sa te faca sa adopti o atitudine negativa fata de job; in felul acesta, nu te vei mai putea concetra pe atingerea potentialului la locul de munca.

3. Te indepartezi de colegii tai

Nu este bine sa fii genul acela de angajat care nu le impartaseste celorlalti colegi cunostintele lui doar din teama ca va putea fi usor inlocuit. Lipsa sigurantei privind locul de munca te poate determina sa te distantezi de echipa ta intrucat vrei sa pastrezi secretele profesionale doar pentru tine; consideri ca odata ce le vei dezvalui altora, nu vei mai fi un angajat la fel de valoros.

Insa uiti ca numai o colaborare buna intre toti membrii echipei poate duce la succesul firmei si al fiecaruia dintre ei. In schimb ar trebui sa iti ajuti colegii cu anumite sarcini oferindu-le explicatii care sa le permita sa inteleaga cat mai bine ce ar trebui sa faca atunci cand esti plecat in concediu.

Fii pregatit sa iti schimbi jobul

Toate acestea te fac sa ramai blocat intr-un cerc vicios din care cu greu scapi. Ia in considerare si posibilitatea de a cauta un alt job si impresioneaza-ti viitorul angajator cu un CV bine pus la punct care te va ajuta sa obtii un salariu mai mare si o functie mult mai importanta in cadrul careia vei avea ce invata.

Unul dintre avantajele unui job nou este faptul ca vei avea sansa sa o iei de la capat fara ca noua echipa sa stie ca esti genul de angajat de care pot depinde mai mult decat ar trebui. Daca te vei face remarcat probabil ca vei si avansa in functie la noul job fapt care nu s-ar fi intamplat la compania pentru care ai lucrat atata timp. Inainte de a lua o decizie gandeste-te bine daca intr-adevar organizatia in cadrul careia iti desfasori activitatea te respecta si te apreciaza pentru adevarata ta valoare.

Sursa foto: Om de afaceri, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri