Sa ajungi sa lucrezi pe Wall Street, nu este deloc usor, iar primele provocari apar chiar la interviurile de angajare. La prima intalnire cu candidatii, angajatorii de aici pun intrebari dificile, care pot pune in incurcatura pe oricine. De exemplu, intrebarea adresata unui analist venit la interviu de angajare la una dintre cele mai mari banci de investii din lume Goldman Sachs – “Daca te-ai transforma la nivelul unui pix si ai fi pus intr-un blender, cum ai iesi?”

Marile banci adreseaza uneori intrebari care aparent sunt stupide si lipsite de utilitate pentru ca raspunsul candidatilor poate indica gandirea critica si abilitatea de rezolvare a situatiilor, cat si capacitatea de a se simti bine in timpul interviului. Mai exact, pe angajatori ii intereseaza mai putin raspunsul candidatului si mai mult abilitatea sa de a se pune in acea situatie, scrie Business Insider.

Un alt motiv pentru care intervievatorii adreseaza acest tip de intrebari este unul simplu: pentru ca pot.

“Intr-un mediu competitiv, acest tip ce intrebari pot face diferenta intre candidati. Pot sa evidentieze abilitatile intelectuale ale candidatului si pot oferi angajatorului cadrul potrivit pentru a adresa intrebari de follow-up prin care sa urmareasca cu adevarat abilitatile de analiza ale celui intervievat”, declara Susan Sandler Brennan, Universitatea Bentley.

Intervievatorii vor urmari unicitatea raspunsului tau, daca gandesti inainte de a vorbi, cum gestionezi balanta intre incredere si umilinta si daca te simti bine in timpul interviului.

“Daca vrei sa iti adjudeci interviul si sa obtii pozitia deschisa, nu subestima niciodata intrebarea din spatele intrebarii", a mai spus Brennan.

Sursa foto: Intrebare, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri