Sefii care se plang ca le pleaca angajatii cei mai buni din companie trebuie sa nu uite ca in cele mai multe cazuri oamenii nu parasesc joburi, ci ii parasesc pe manageri. Insa acest lucru ar putea fi evitat, este necesara doar o noua perspectiva si putin efort din partea managerului. Iata cateva motive pentru care angajatii hotarasc sa plece din companii din cauza sefilor.

Isi extenueaza oamenii

Nimic nu ii surmeneaza mai mult pe angajati decat munca peste program. Este atat de tentant sa fortezi limitele angajatilor incat managerii cad de multe ori in aceasta capcana. Insa in astfel de situatii angajatii se simt pedepsiti, iar asta nu ii face sa devina mai productivi, potrivit Business Insider.

Un studiu recent realizat de Universitatea Stanford arata ca productivitatea pe ora scade brust atunci cand saptamana de munca are mai mult de 50 de ore, si se agraveaza si mai tare la 55 de ore pe saptamana.

Daca chiar trebuie sa cresti volumul de munca al angajatilor talentati, trebuie sa le cresti si statutul. Oamenii talentati vor accepta sa munceasca mai mult, insa nu pentru mult timp, daca jobul ii sufoca. Maririle si promovarile pot fi cai eficiente de a-i motiva sa munceasca mai mult.

Nu recunosc contributia angajatilor si nu ofera recompense

Managerii trebuie sa comunice constant cu angajatii pentru a afla ce isi doresc. In cazul unora poate fi vorba despre o marire, altii isi doresc o recunoastere publica a meritelor. Ulterior, managerii trebuie sa isi recompenseze oamenii pentru o sarcina indeplinita cu succes. In cazul celor mai performanti angajati, aceste recunoasteri ar trebui sa se intample frecvent, daca managerii vor sa faca lucrurile corect.

Nu le pasa de angajatii lor

Mai bine de o jumatate dintre oamenii care isi dau demisia sustin ca o fac din cauza relatiei pe care au avut-o cu seful direct. Din acest motiv companiile trebuie sa se asigure ca managerii stiu sa echilibreze profesionalismul cu umanitatea.

In companiile care reusesc sa faca acest lucru, sefii sarbatoresc succesul angajatilor, empatizeaza cu cei aflati in momente grele, si vin cu provocari. Pe de alta parte, cei care dau gres in apropierea de angajati au intotdeauna cifre mari de afaceri. Este imposibil sa lucrezi opt ore pe zi in pluspentru cineva care simti ca nu se implica si caruia nu ii pasa de nimic altceva in afara de volumele de productie.

Nu isi respecta angajamentele

Atunci cand promiti unor oameni ceva te afli pe o linie fina intre a face acele persoane fericite sau a le vedea cum pleaca din companie. Cand te tii de o promisiune cresti in ochii angajatilor tai pentru ca le demonstrezi ca esti de incredere si ai onoare, doua calitati foarte importante pentru un lider. Insa daca nu te tii de angajament oamenii vor crede despre tine ca esti nepasator si lipsit de respect.

Angajeaza si promoveaza oamenii nepotriviti

Angajatii buni si muncitori isi doresc sa aiba colegi asemenea lor. Insa in momentul in care managerii nu fac efortul de a angaja oameni buni, angajatii buni devin demotivati in preajma acestora.

Mai mult decat atat, promovarea oamenilor nepotriviti produce efecte si mai puternice. Atunci cand muncesti din rasputeri pentru a fi promovat, iar recunoasterea merge catre alta persoana, care nici nu merita, insulta este masiva.

Nu permit oamenilor sa isi urmeze pasiunile

Angajatii talentati au pasiuni. Crearea conditiilor necesare pentru a-si urma pasiunile atrage dupa sine cresterea productivitatii si satisfactia la locul de munca. Insa multi dintre manageri isi doresc ca oamenii sa lucreze ca intr-o cutie mica. Acestia se tem ca productivitatea angajatilor va scadea daca le permit sa se concentreze si sa isi urmeze pasiunile.

Aceasta temere nu este insa fondata. Studiile arata ca oamenii care isi urmeaza pasiunile la locul de munca sunt de cinci ori mai productivi.

Nu dezvolta aptitudinile angajatilor

Cand managerii sunt intrebati de ce nu sunt atenti la oamenii pe care ii conduc, acestia se scuza folosind termeni precum "incredere", "autonomie" si "imputernicire". Toate acestea nu au niciun sens. Managerii buni sunt mereu atenti la angajati, ii asculta constant si le ofera feedback.

Atunci cand ai in echipa angajati talentati, depinde de tine sa gasesti domenii in care acestia isi pot dezvolta aptitudinile. Angajatii inzestrati cu talent isi doresc feedback mai mult decat restul, iar un manager bun stie sa il ofere, altfel oamenii se vor complace.

Nu incurajeaza creativitatea

Angajatii performanti cauta mereu sa imbunatateasca toate lucrurile din jurul lor. Ca manager, daca incerci sa le iei sansa de a imbunatati lucrurile, doar pentru ca asa te simti tu confortabil, ii vei determina pe subordonatii tai sa isi urasca jobul. Mai mult, limitarea dorintelor acestora te limiteaza si pe tine.

Nu stiu sa provoace oamenii intelectual

Sefii buni stiu sa ii starneasca pe angajati sa realizeze lucruri care par de neconceput la prima vedere. In loc sa fixeze obiective elementare, acestia stabilesc tinte care ii scot pe oameni din zona lor de confort.

Astfel, mamagerii buni fac tot ce le sta in putinta pentru a sustine succesul oamenilor. Cand oamenii inteligenti si talentati sunt pusi sa faca lucruri usoare si plictisitoare, vor cauta alte joburi, in care sa simta provocarea.

Asadar, daca vrei ca oamenii cei mai buni sa ramana in companii este nevoie sa te gandesti cu atentie cum sa te porti cu ei.

Sursa foto: demisie, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri