Cand te urci in masina pe care o va conduce campionul de raliuri Constantin „Titi” Aur, stiind ca urmeaza sa mergi nu pe patru, ci pe doua roti, ai un sentiment neobisnuit: nu simti frica, si asta pentru ca ai incredere in omul de la volan. Tot ce ai de facut este sa te bucuri de injectia de adrenalina si de magia cu care, intr-o fractiune de secunda, privirea ta devine aproape perpendiculara pe linia orizontului. Ceva emotii ai totusi, pentru ca uiti sa apesi butonul de inregistrare al camerei video, descoperind asta la mult timp dupa ce inchei interviul si vizita de patru ore la Centrul de Cercetare Academia Titi Aur, denumirea generica pentru cel mai mare autodrom din aceasta parte a lumii.

Pasiune contra cronometru

Ideea s-a nascut acum ani si ani, chiar dinainte ca Titi Aur sa obtina primul dintre cele opt titluri de campion al Romaniei la raliuri. „Era in secolul trecut. In mileniul trecut! Cu mult inainte de a fi posibil in Romania…” Unii ar fi spus ca asa ceva nu e posibil in Romania nici acum, dar iata!, proiectul s-a concretizat. In 1987 a fugit din tara, a ajuns in Italia, pe urma in Franta. Cu primii bani castigati in Franta – din munca grea, ca incarcator la o cariera de piatra – si ajutat de un prieten de familie, a urmat in 1988 cursurile Scolii de Pilotaj Jean-Michel Fabre de la Cergy-Pontoise din Paris. „Acolo, cand am vazut eu cum circulau ei la raliuri numai pe piste de pamant, imi imaginam ce interesant ar fi sa fie asa ceva si in Romania.”

Citeste in continuare pe cariereonline.ro.

Sursa foto: cariereonline.ro