Pentru 55% dintre companii, bugetul de training si dezvoltare s-a mentinut. 17% dintre acestea au diminuat bugetul dedicat, dar la polul opus se afla 28% dintre companii, care au actionat in sensul majorarii bugetului de training si dezvoltare, ceea ce indica un trend pozitiv la nivel de piata, se arata in cea de-a doua editie a studiului "Tendinte in piata de training si dezvoltare", derulat de compania de training Exec-Edu.

In cercetare se mai arata ca eforturile financiare ale companiilor raman centrate pe manageri, pentru care sunt investite cele mai mari sume, in timp ce pregatirea angajatiilor fara functii de conducere se face cu sume mai mici sau prin training intern.

Astfel, pentru dezvoltarea managerilor, 63% dintre companii aloca un buget mediu anual de peste 400 euro per manager, 31% dintre aceste chiar depasind pragul de 800 euro per manager, in timp ce aproape jumatate (45%) dintre companii aloca mai putin de 200 de euro pentru un angajat fara functii de conducere.

Majoritatea companiilor considera ca un aport esential in impactul programului de training il au simularile si role/playing-ul, urmate, in proportii similare, de aplicatii si exercitii, discutiile facilitate, proiectele de echipa si studii de caz folosite. Gamification – o metoda de training care presupune integrarea jocului si a digitalizarii in experienta de invatare – are inca un aport redus in programele de training, la nivelul respondentilor chestionati

Citeste si:

Studiul a fost realizat prin raspunsurile a 219 de respondenti, care activeaza intr-o varietate de industrii, ponderea cea mai mare avand-o, in ordine descrescatoare, sectoarele: comert si distributie, productie, IT&C, farma, institutii financiare si bancare, automotive, FMCG, energie. Cea mai mare parte a respondentilor este reprezentata de companii mari (aproximativ 60%), urmate de intreprinderi mici si mijlocii (aproximativ 35%) si microintreprinderi si ONG-uri (sub 5%).

Studiul Exec-Edu nu este efectuat pe un esantion reprezentativ la nivelul intregii piete, raportandu-se doar la acele companii care apeleaza in mod obisnuit la diverse forme de training.

Compania Exec-Edu,creata de scoala de afaceri ASEBUSS, ofera un portofoliu diversificat de cursuri de management si leadership – peste 40, de la module intensive, la programe complexe de 4-9 luni, si training personalizat pentru companii.

Sursa foto: training, Shutterstock