Experienta pe care ai acumulat-o in urma interviurilor si-a spus cuvantul; probabil ti-ai dat seama singur ca nu este de ajuns sa enumeri toate lucrurile pe care le-ai realizat in cadrul jobului anterior oricat de mandru ai fi de ele. Secretul consta in a sti cum sa povestesti astfel incat sa surprinzi esentialul; pentru asta ai nevoie de cat mai multe exemple si concluzii.

Incepe prin a prezenta problema cu care ai fost nevoit sa te confrunti, apoi mentioneaza ce anume te-a determinat sa adopti o anumita abordare pentru ca in final sa pui in lumina rezultatele pe care le-ai obtinut.

In timp poti deveni un “narator” iscusit care sa stie cum sa scoata in evidenta prin povestile sale adevarate faptul ca este candidatul ideal pentru locul de munca respectiv. Ia in considerare si urmatoarele realizari despre care ar fi bine sa-i oferi intervievatorului mai multe detalii.

1. Cum manageriezi stresul

Angajatorul vrea sa stie si cat de bine lucrezi in momentul in care esti presat de anumiti factori. Vorbeste-i despre o situatie in care ai fost stresat intrucat trebuia sa termini la timp o anumita sarcina si despre modul in care ai reusit in cele din urma sa gasesti un echilibru. Trebuie sa ii arati ca iti poti gestiona gandurile negative astfel incat sa nu iti afecteze munca.

2. Eforturile depuse in situatii limita

Este important ca angajatorul tau sa afle ca esti dispus sa faci un sacrificiu pentru binele companiei. Asigura-te ca povestea ta evidentiaza modul in care ai fost nevoit sa depui un efort in plus cand te-ai confruntat cu o anumita problema. Fii atent sa nu exagerezi cu “eroismul” tau; exista riscul sa nu pari modest sau sa nu fii crezut daca insisti asupra faptului ca viitorul companiei depindea de tine.

3. Cum ai facut fata provocarilor

Conform Themuse.com, la locul de munca ai de-a face mereu cu obstacole si de aceea trebuie sa ii demonstrezi intervievatorului ca nu esti genul de persoana care sa nu accepte o provocare mare. Ar trebui sa fii cat se poate de sincer si sa eviti sa minti oricat de neinsemnata ar fi provocarea cu care ai avut de-a face la fostul job. De exemplu, poti vorbi despre cum ai fost nevoit sa lucrezi part-time pentru a-ti putea continua studiile in timp ce trebuia sa te pregatesti si pentru examenele de la facultate.

4. Asumarea greselilor

Ideal ar fi sa aduci argumente care sa sustina in primul rand faptul ca ti-ai asumat responsabilitatea pentru greseala facuta si ca ai remediat situatia, gasind o solutie singur sau cu ajutorul echipei tale. Accentul trebuie sa cada pe pasii pe care i-ai urmat pentru a rezolva problema si nu pe acea greseala.

5. Munca in echipa

Nu intotdeauna gasesti singur solutia la o problema. Din acest motiv trebuie sa colaborezi cu echipa ta. Aminteste-ti de un moment in care ai cerut ajutorul colegilor sau sefului tau sau de situatia in care ati trecut peste un impediment impreuna in urma unui proces de brainstorming. Urmeaza sa ii dai de inteles angajatorului ca stii cat de valoroasa este pentru firma colaborarea si ca stii cum sa lucrezi eficient alaturi de echipa ta.

6. Tehnica ta de automotivare

Strategiile de autostimulare a motivatiei pot varia in functie de persoana. Faptul ca stii cum sa iti cresti motivatia nu face decat sa arate ca angajatorul se poate baza pe tine pentru ca obiectivele companiei sa fie atinse in momentul in care acestea coincid cu propriile teluri. Nimanui nu ii place sa aiba un angajat care sa fie mereu impins de la spate pentru a-si face treaba.

7. Initiativa personala

Arata-i angajatorului ca la locul de munca anterior ti-ai dat silinta sa gasesti noi metode de a ajuta compania sa evolueze; pana la urma initiativa si ideile tale pot reprezenta cea mai buna contributie pe care o poti aduce firmei, conform Fastcompany.com. Ii poti povesti intervievatorului despre ce te-a determinat sa te implici mai mult in anumite proiecte si care au fost rezultatele efortului tau.

Sursa foto: Cube29, Shutterstock