Numarul oficial al somerilor din Romania este de peste 600.000 de persoane, iar in realitate mult mai multe prsoane nu au un loc de munca in prezent. Cu toate acestea, angajatorii romani din unele zone ale tarii se plang ca nu reusesc sa isi acopere pozitiile deschise, iar companiile de recrutare au inceput sa "vaneze" ca niste adevarati detectivi candidatii.

Un exemplu in acest sens este zona de vest a tarii, unde companiile de recrutare cauta mii de oameni in special fabricile care produc componente auto.

Aici au fabrici companii precum Continental Automotive (Timis), TRW Automotive (Timis), Takata (Arad) sau Yazaky Component Technology (Arad).

Felix Toma, country manager in cadrul Gi Group Romania, companie axata pe plasarea de angajati in regim de munca temporara, a aratat ca provocarea majora cu care se confrunta agentiile de recrutare este identificarea candidatilor pe care sa ii plaseze in locuri de munca.

"In zona de vest a Romaniei somajul este foarte scazut, iar cei care nu muncesc, nu o fac pentru ca nu vor. Am ajuns sa fim detectivi, sa cautam candidatii dupa adresa, ca sa le propunem un loc de munca", a precizat Felix Toma.

El a aratat ca pe langa numarul mic de candidati, recrutarea este ingreunata si de numarul mare de motive pe care le invoca romanii pentru a nu munci.

"Multi spun ca salariul este prea mic, fie ca asteapta opotunitatea vietii lor in cariera, pentru ca au terminat o facultate, sau ca nu vor sa se califice ca operator CNC intr-o fabrica pentru ca e sub nivelul lor de pregatire al facultatii", a explicat managerul.

Relocarea este solutia

In acest context, companiile apeleaza la relocarea angajatilor, adica aduc oameni de la 100-200 de kilometri distanta sa munceasca in companiile din vestul tarii.

"Gasim usor oameni pentru relocare, insa costurile cu recrutarea sunt uriase in momentul acesta. Angajatorii au costuri mari, cu transportul, cazarea si beneficiile pe care trebuie sa le acorde angajatilor relocati", a aratat mamagerul Gi Group.

Salariile in industria productiei de componente auto incep de la minimum pe economie si pot sa ajung la peste 2.000 de lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri