Un exemplu in acest sens este zona de vest a tarii, unde companiile de recrutare cauta mii de oameni in special fabricile care produc componente auto.

Aici au fabrici companii precum Continental Automotive (Timis), TRW Automotive (Timis), Takata (Arad) sau Yazaky Component Technology (Arad).

Felix Toma, country manager in cadrul Gi Group Romania, companie axata pe plasarea de angajati in regim de munca temporara, a aratat ca provocarea majora cu care se confrunta agentiile de recrutare este identificarea candidatilor pe care sa ii plaseze in locuri de munca.

"In zona de vest a Romaniei somajul este foarte scazut, iar cei care nu muncesc, nu o fac pentru ca nu vor. Am ajuns sa fim detectivi, sa cautam candidatii dupa adresa, ca sa le propunem un loc de munca", a precizat Felix Toma.

Citeste si:

El a aratat ca pe langa numarul mic de candidati, recrutarea este ingreunata si de numarul mare de motive pe care le invoca romanii pentru a nu munci.

"Multi spun ca salariul este prea mic, fie ca asteapta opotunitatea vietii lor in cariera, pentru ca au terminat o facultate, sau ca nu vor sa se califice ca operator CNC intr-o fabrica pentru ca e sub nivelul lor de pregatire al facultatii", a explicat managerul.

Relocarea este solutia

In acest context, companiile apeleaza la relocarea angajatilor, adica aduc oameni de la 100-200 de kilometri distanta sa munceasca in companiile din vestul tarii.

"Gasim usor oameni pentru relocare, insa costurile cu recrutarea sunt uriase in momentul acesta. Angajatorii au costuri mari, cu transportul, cazarea si beneficiile pe care trebuie sa le acorde angajatilor relocati", a aratat mamagerul Gi Group.

Salariile in industria productiei de componente auto incep de la minimum pe economie si pot sa ajung la peste 2.000 de lei.