Inainte de a da vina pe alti factori externi analizeaza bine situatia si incearca sa iti dai seama daca ai facut ceva gresit. Ia in considerare urmatoarele greseli pentru a te asigura ca nu iti sabotezi singur planurile marete.

1. Gesturile tale lasa o impresie proasta

Limbajul trupului “poate avea un impact mare asupra modului in care esti perceput de catre ceilalti”, potrivit Forbes.com. Chiar daca acesta poate parea a fi un motiv banal pentru care sa nu obtii acea promovare, adevarul este ca exista anumite semne care iti pot trada slabiciunile.

De exemplu, faptul ca nu stai drept si nu mentii contactul vizual in momentul in care vorbesti cu cei din echipa ta poate arata ca te simti intimidat si nesigur. Sansele ca tu sa fii promovat sunt destul de mici odata ce lipsa ta de incredere in propriile forte este dezvaluita, intrucat niciun manager nu isi doreste un angajat care se afla constant presat de teama ca nu va face fata cerintelor.

2. Nu stai niciodata peste program

Indiferent de cat de mult ai de munca cand vine timpul sa pleci te asiguri ca nu stai niciun minut in plus peste program. Asta nu face decat sa ii dea sefului senzatia ca nu iti pasa atat de mult de responsabilitatile tale si de succesul companiei: pentru tine acesta este doar un simplu job care te ajuta sa iti satisfaci propriile nevoi. In schimb poti sa mai stai cateva minute pentru a termina o sarcina in plus sau sa porti o mica discutie cu managerul tau despre dezvoltarea ta profesionala.

3. Iti lipseste initiativa

Nu este un secret faptul ca seful tau te apreciaza mai mult in momentul in care vede ca iti dai silinta sa contribui la functionarea eficienta a firmei.“Intotdeauna vor exista probleme care trebuie rezolvate in cadrul unei companii”, trebuie doar sa le cauti, potrivit Inc.com.

Cu cat ajuti mai mult organizatia sa evolueze cautand solutii la dificultatile intampinate, cu atat mai mult vei fi privit ca un angajat valoros. Incearca sa “anticipezi de ce va avea nevoie seful tau si ofera-te sa iei initiativa inainte sa iti ceara sa faci ceva”.

4. Nu oferi solutii

Tendinta ta de a identifica provocarile cu care se confrunta compania nu este de ajuns; trebuie sa gasesti si o rezolvare. Seful tau probabil este constient de problemele respective; enumerand niste obstacole evidente lasi impresia ca de fapt critici modul in care compania isi desfasoara activitatea pe cand, daca vii cu idei constructive vei creste in ochii intregii echipe.

5. Lucrezi prea incet

Vrei ca munca ta sa fie perfecta si din acest motiv iti ia prea mult ca sa termini o sarcina. Acest fapt poate sta in calea promovarii tale intrucat productivitatea este esentiala pentru orice angajator.

Citeste si:

Trebuie sa cresti nivelul productivitatii tale si sa te straduiesti in acelasi timp ca munca ta sa influenteze in mod pozitiv compania. Asigura-te ca termini cu cateva ore mai devreme proiectul la care ai lucrat ca sa ai timp sa primesti si feedback de la seful tau.

6. Nu dai dovada de diplomatie

Inca o mare greseala pe care o poti face la locul de munca este sa iti exprimi in public dezacordul fata de deciziile sefului tau. Da-i de inteles acestuia ca nu esti de acord cu el in timp ce purtati o discutie privata.

Orice echipa unita presupune sa iti sustii seful chiar si atunci cand acesta greseste. Asta nu inseamna ca e bine sa nu ii atragi atentia asupra greselii sale ci sa o faci intr-un mod elegant care sa nu il descurajeze si care sa ii arate ca il respecti.

7. Nu suporti feedback-ul constructiv

De fiecare data cand primesti feedback de la managerul tau ai senzatia ca acesta te critica; astfel, in loc sa te concentrezi pe modificarile pe care trebuie sa le faci, te lasi coplesit de sentimente. Cel mai bine este sa inveti sa te detasezi si sa privesti obiectiv rezultatele muncii tale. Trebuie sa primesti orice comentariu cu calm si sa apreciezi faptul ca seful tau a fost sincer.

Sursa foto: Bplanet, Shutterstock.com