De cele mai multe ori depinde de tine sa faci in asa fel incat sa te bucuri de beneficiile oferite de compania ta. Iata cateva semne care iti arata ca poate nu ar trebui sa o parasesti prea curand.

Cand te simti coplesit de faptul ca nu iti place jobul tau este mai usor sa iei in considerare opiniile celor care te sfatuiesc sa renunti la locul de munca decat sa incerci sa gasesti o solutie care sa nu presupuna aceasta schimbare majora.

In loc sa incerci sa gasesti semnele care iti arata ca trebuie sa iti dai demisia analizeaza bine situatia si din cealalta perspectiva: de ce NU ar trebui sa iti schimbi jobul?

1. Nu ai cantarit si avantajele

Potrivit Themuse.com, negativitatea ta poate sta la baza atitudinii pe care o ai fata de jobul tau fapt care te determina sa nu vezi si partea buna a lucrurilor. Cu alte cuvinte, nu faci decat sa iti sabotezi cariera agatandu-te de aspectele neplacute ale locului de munca.

Inainte de a da vina pe mediul de lucru, colegii tai sau obiectivele companiei, asigura-te ca ai cantarit destul de bine si avantajele faptului ca lucrezi acolo. Poate ca problema nu este jobul tau ci perspectiva ta pe care o adopti fata de acesta. Incearca sa te axezi pe beneficiile pe care ti le ofera munca ta si gandeste-te daca merita cu adevarat sa iti investesti timpul si efortul.

2. Munca ta este apreciata

Echipa ta apreciaza efortul pe care il depui? Asta inseamna ca poate in viitor vei putea avansa in functie si ca vei avea de-a face cu noi provocari. Gandeste-te ca sunt multe companii care nu iau in considerare faptul ca iti dai silinta intrucat interesul acestora este sa ”profite” cat mai mult de tine.

3. Obiectivele companiei iti sunt clare

Nu numai ca firma se asigura ca intelegi care sunt obiectivele sale dar iti si prezinta planul sau pentru a-si duce la bun sfarsit misiunea. In plus, esti incurajat sa faci parte din acest plan.

4. Nu comunici eficient nemultumirile tale

Probabil crezi ca este un pas riscant sa vorbesti cu seful tau despre ce anume nu iti place la jobul tau. Chiar este: multi manageri nu vor intelege incercarea ta de a ajunge la un numitor comun.

Cu toate acestea, daca iti alegi cuvintele cu diplomatie si ii comunici acestuia solutiile tale in urma carora ai de castigat atat tu cat si compania, un manager intelegator care considera ca esti un angajat valoros va apleca urechea la ce ai de zis. Inainte de a lua decizia radicala de a parasi compania discuta cu managerul tau; oricum nu mai ai nimic de pierdut.

5. Managerul este atent la nevoile tale

Dupa te-ai decis in sfarsit sa-i comunici sefului tau nemultumirile tale, fii atent la reactia sa. Conform Career-advice.monster.com, o companie serioasa care cunoaste si apreciaza valoarea angajatilor sai se va raporta si la nevoile lor.

Pentru a avea succes, aceasta trebuie sa gaseasca un echilibru intre fericirea celor care lucreaza in cadrul sau si propria misiune. Asta nu inseamna ca managerul ar trebui sa tina cont de fiecare moft al acestora ci ca trebuie sa isi dea silinta sa gaseasca o rezolvare care sa multumeasca atat organizatia cat si angajatii sai.

6. Te poti baza pe colegii tai

Normal ca nu te poti dezvolta pe plan profesional si personal intr-o companie care se afla intr-o continua stare de stagnare din cauza faptului ca angajatii sai nu isi dau interesul. Dar in momentul in care organizatia isi rezolva singura problemele, cautand mereu noi solutii pentru a-si indrepta propriile greseli si pentru a-si atinge obiectivele, ai intr-o oarecare masura certitudinea ca te poti baza pe echipa pentru a face fata obstacolelor.

7. Poti evolua usor

Cu cat inveti mai mult in cadrul companiei cu atat mai bine: un lucru destul de evident care de multe ori este trecut cu vederea din cauza faptului ca nu iti plac responsabilitatile pe care le ai in cadrul jobului. Gaseste in fiecare sarcina o oportunitate de a invata ceva nou in loc sa te plangi ca nu iti place ceea ce faci; important este ca ceea ce inveti sa te ajute sa iti atingi scopul, chiar daca modul prin care faci asta este mai putin placut.

8. Compania investeste in angajatii sai

Orice companie de succes poate vedea potentialul intr-un angajat valoros; o firma care investeste constant in angajatii sai stie ca acestia reprezinta ”resursa” de baza a organizatiei. Acesta este inca un motiv in plus pentru care nu ar trebui sa renunti prea curand la jobul din cadrul unei astfel de organizatii.

Sursa foto: Dooder, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri