Eduard Haris (27 ani), absolvent al Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematrografica I.L. Caragiale (UNATC) si al unui master de productie de film, este fondatorul firmei Actelier DTA SRL, care pana in prezent a derulat doua sesiuni de training.

Ca actor, a dat viata mai multor personaje la Teatrul National Bucuresti, Teatrul Metropolis sau Teatrul Podul. Ca antreprenor, a fondat si compania de productie audio-video 111 Film, el insusi folosindu-si abilitatile de actor in mediul business in care activeaza.

In echipa, alaturi de el sunt trainerii Mihai Muntenita (29) si Camelia Pintilie (27), amandoi actori cu experienta in teatru si film.

"Observand ca in zona de productie abilitatile invatate in facultatea de actorie ne ajuta, mi-am zis ca este un drum care merita incercat. (...) Sunt foarte multe lucruri din antrenamentul unui actor care pot imbunatati performantele uni angajat din zona de business", a declarat pentru wall-street.ro Eduard Haris.

Cursul Actelier preia exercitii din pregatirea unui actor profesionist si ii antreneaza pe angajati astfel incat sa se poata adapta mai usor la provocarile comunicarii din mediul business.

"Cursul isi propune sa ii pregateasca pe angajati sa dobandeasca siguranta de sine raportata la interlocutori diferiti, din medii diferite, sa isi asume expunerea in fata unei audiente si sa se adapteze rapid la situatii neplanificate. De asemenea, ii ajuta sa identifice semnalele non-verbale, sa solutioneze situatiile de criza, sa isi perfectioneze abilitatile de comunicare si negociere si sa isi sporeasca imaginatia si creativitatea", a explicat Haris.

Citeste si:

Workshop-ul a fost conceput ca un antrenament de 12 sedinte, cu urmatoarele teme:

1. Prezentare vs Expunere. Procesualitate.
2. Atentie vs Concentrare.
3. Comunicare paraverbala: respiratie, volum, dictie, ton.
4. Argumentare vs. Convingere.
5. Concept & imaginatie.
6. Memorie.
7. Comunicarea verbala si non-verbala sub presiune.
8. Adaptare la context & Agilitate mentala.
9. Flexibilitate in comunicare.
10. Statut & autoritate.
11. Discursul.
12. Rezumatul cursului & feedback.

Cursul costa trei sute de euro, bani pe care ii achita atat companiile pentru angajatii lor, cat si angajati din propriul buzunar.

Un comportament trebuie exersat 21 de zile

Eduard Haris a aratat ca fiecare notiune invatata de cursanti trebuie exersata si in particular.

"Oamenii vin la noi pentru ca vor sa isi dezvolte gandirea laterala sau sa invete sa vorbeasca in public. Este greu sa promiti ca vor avea rezultate in cele 2-3 ore pe saptamana cat tine cursul, angajatii trebuie sa aplice notiunile aflate si in relatia cu colegii, cu oamenii cu care se intalnesc. (...) Adesea se intampla sa vina si sa asculte timp de doua ore un om care le vinde «trucuri», se entuziasmeaza, dar pleaca si se «dezumfla». Se stie ca un nou comportament trebuie exersat 21 de zile ca sa iti intre in obisnuinta", a aratat Haris.

Concret, in timpul trainingurile Actelier cursantiilor li se livreaza teorie timp de o ora, dupa care fac exercitii de actorie de anul intai, iar la final are loc o sesiune de joc de roluri.

Oamenii simuleaza fie ca dau pe cineva afara, fie ca poarta o discutie cu superiorii. Simulam o situatie de stres artificiala la nivel mai ridicat decat s-ar intampla in realitate, dar care ii ajuta ulterior cand sunt in cazuri similare.

De asemenea, in cadrul cursurilor participantii cu probleme de dictie, raraiti sau cu voci foarte subtiri.

In prezent, Actelier antreneaza angajati din zona de middle management, insa Haris isi propune sa pregateasca si manageri de top. De asemenea, Haris vrea sa sa extinda programul si in randul adolescentilor cu varste intre 14 si 18 ani.

Sursa foto: Christian Bertrand, Shutterstock