Tinerii din generatia Y sunt definiti ca fiind nascuti in perioda 1980-2000, dar, potrivit lui Dragoi, adaptat realitatii noastre, unde intre 1980 si 1990 timpul a stat in loc si nu am avut acelasi start ca cei care au definit Millennials, se poate spune ca in Romania, Gen Y este cuprinsa intre 1995-2005.

"Millenials sunt tot timpul conectati. O statistica publicata recent pe entrepreneur.com arata ca Millennials petrec aproximativ 18h/zi digerand content: bloguri, biblioteci, retele sociale etc. Sunt ancorati in realitatea zilei de astazi, traiesc prezentul la maximum. «A trai momentul» devine pentru ei un stil de viata, un crez, consolidarea echilibrului «cariera – viata personala» fiind intr-un plan secund. Ce este interesant in legatura cu millenials este ca, pentru ei, invatarea este experimentala, este despre a urma un exemplu, nu despre teorie", a arata Razvan Dragoi.

Cum se pot adapta companiile acestui segment nou

Angajarea de tineri din generatia Y a devenit o provocare pentru multi oameni de resurse umane sau intervievatori. Iar acest lucru se intampla si pentru ca lucrurile trebuie sa se intample adaptat lor.

"Acesta este, de fapt, cheia: noi trebuie sa invatam sa ne adaptam lor. Cred ca primul lucru pe care trebuie sa il luam in calcul este acela ca, pentru un Millenial, libertatea de decizie este foarte importanta. Daca ii lasam pe ei sa decida, se vor simti parte din autoritatea decizionala. Ar fi interesant sa observam diferentele daca, in loc sa alocam un buget mare pentru un team-building, le putem oferi si posibilitatea de a a petrece timp in grupuri de interes – in acest fel ii lasam sa decida cum se simt mai motivati", a aratat Dragoi.

Un alt aspect important in relatia cu aceasta categorie este parteneriatul.

Citeste si:

"O cultura in care angajatul este partener, este intraprenor, o cultura bazata pe apreciere, valoare si respect este mediul in care cei din Gen Y se simt cel mai confortabil. Ei se plang adesea de faptul ca managerul lor nu isi face timp sa discute one-to-one, iar concluzia lor este ca ei nu sunt importanti pentru angajator. Iar acesta este motivul principal pentru care pleaca din organizatii. Sa nu uitam ca oamenii se despart de oameni, nu de companii", a precizat trainerul.

Mai mult, pentru a crea o relatie cat mai puternica si stabila cu reprezentantii generatiei Y, companiile trebuie sa se adapteze mediului cu care ei se simt cel mai familiar – online-ul.

De multe ori privim zona de social ca fiind doar un instrument de Marketing sau PR. Dar de ce nu scalam acest concept mai usor si la clientul intern – angajatul? De ce sa nu ne organizam social inclusiv in recrutare?

Ce trebuie sa facem in relatia cu Millenials?
• Intelegem ce ii motiveaza
• Ne adaptam motivatiei, nu ii demotivam
• Suntem transparenti

"Odata ce ajungem sa le intelegem modul de lucru, valorile, vom vedea cum Millenials indeplinesc obiectivele mult mai creativ decat am fi planificat intr-o harta Gantt, vom observa cum isi folosesc gandirea laterala la maximum, vom resimti multe avantaje in a lucra cu ei", a mai reliefat trainerul Razvan Dragoi.

Razvan Dragoi (34 ani) este trainer la Fan Courier si fondator al The Trainers, primul site din Romania cu servicii de training din orice domeniu, in care a investit 20.000 de euro.