1. Intarzii la birou

Iti poti sabota ziua de munca chiar inainte de a o incepe. Un studiu, citat de Huffington Post, arata ca sefii ii vad pe cei care ajung mai tarziu la birou ca fiind mai putin constiinciosi si le evalueaza mai slab munca, chiar daca ei pleaca tarziu de la munca, scrie Business Insider.

Poate ca nu este corect, dar, din pacate, aceasta este realitatea. Asadar, incearca sa ajungi la birou cat mai devreme posibil.

2. Nu iti saluti colegii

Este important ca atunci cand te intalnesti cu colegii sa schimbi cateva vorbe. Daca nu spui nici macar "buna", inseamna ca iti lipsesc calitatile umane, ceea ce iti poate sabota si calitatile tehnice. Poti parea de asemenea de neabordat pentru colegii tai, ceea ce nu este in avantajul tau.

3. Iti bei cafeaua

Daca nu esti genul care bea o cafea imediat ce se trezeste, cel mai probabil servesti o cana imediat ce intri pe usa biroului. Cercetarile arata insa ca cel mai bun moment pentru servirea cafelei este dupa 9.30, cand scade nivelul cortizolului (hormonul stresului) si este nevoie de un stimulent.

4. Raspunzi fiecarui e-mail primit

Din momentul in care te asezi la birou, esti tentat sa incepi verificarea e-mailurilor primite peste noapte. Expertul in afaceri Michael Kerr arata insa ca in primele 10 minute la birou trebuie sa iti prioritizezi mesajele primite. Astfel, poti vedea daca este vreunul urgent si le poti amana pentru mai tarziu pe celelalte.

5. Nu iti faci un plan de activitati

Fiecare zi de munca trebuie inceputa cu un top al prioritatilor si al celor mai importante sarcini care trebuie indeplinite. Verifica-ti calendarul si vezi daca ai evenimente planificate sau daca trebuie sa te pregatesti sa dai anumite telefoane. Altfel, poti fi prins nepregatit de un reminde primit cu 10 minute inainte de eveniment.

6. Amani sarcinile complicate

Citeste si:

Cercetarile arata ca energia si vointa ta scad pe parcursul zilei, motiv pentru care este important sa rezolvi sarcinile cela mai complicate in prima parte a zilei si apoi pe cele mai usoare.

7. Multitasking

Pentru ca ai asa de multa energie de la prima ora a diminetii, poti simti ca esti in stare sa faci un milion de lucruri diferite odata. Dar cercetarile arata ca multitaskingul iti poate afecta performanta si este bine sa faci lucrurile pe rand. Asadar, in primele 10 minute, fixeaza-ti o singura sarcina pe care sa te concentrezi.

8. Te lasi condus de ganduri negative

Poate ai avut o seara dificila acasa sau poate ai avut o neintelegere in trafic, insa nu este bine sa lasi aceste evenimente sa iti influenteze activitatea de pe timpul zilei, de la locul de munca.

Chiar daca poate parea dificil, trebuie sa nu te mai gandesti la acestea si sa te focusezi pe munca, urmand ca mai tarziu sa revii asupra lor.

9. Stabilesti intalniri la prima ora a diminetii

Intalnirile programate la prima ora din zi se pot dovedi o pierdere de resurse. Potrivit autoarei Laura Vanderkam primele ore ale diminetii trebuie rezervate sarcinilor care cer concentrare ridicata, precum scrisul.

Astfel, intalnirile trebuie programate dupa-amiaza, moment in care nivelul de energie este scazut.

10. Nu urmezi o rutina

Oamenii de stiinta spun ca resursele cognitive sunt limitate, motiv pentru care trebuie utilizate cu atentie. Daca la prima ora a diminetii stai sa te gandesti daca sa iti golesti casuta de e-mailuri, daca sa bei o cafea sau daca sa lucrezi la un proiect, pe masura ca timpul trece vei avea din ce in ce mai putina energie sa lucrezi efectiv la proiect.

Daca iti stabilesti o rutina si o urmezi, creierul tau va actiona cu timpul automat, fara a utiliza resurse importante de energie.

Sursa foto: BlueSkyImage, Shutterstock