Prezenta in mediul online atunci cand esti in cautarea unui loc de munca trebuie marcata in primul rand cu un cont pe reteaua profesionala LinkedIn, scrie The Guardian.

Trebuie sa cercetezi si sa identifici cuvintele cheie pe care angajatorii le folosesc in cautarea de oameni pentru jobul pe care ti-l doresti si tu, iar prin acele cuvinte sa iti construiesti si tu descrierea din profilul de LinkedIn”, sfatuieste un specialist in piatra muncii.

Reteaua profesionala LinkedIn este primul “port” in care opresc persoanele aflate in cautarea unui loc de munca

“Odata ce esti in LinkedIn, intra intr-un grup de cautare de locuri de munca. Aici vei intalni oameni de la care poti afla o multime de sfaturi si ponturi”, arata un consultant in piata muncii.

Citeste si:

De asemenea, un profil pe Twitter poate fi util pentru cei care activeaza in industrii creative. “Incepe sa postezi articole si continut care te intereseaza si sunt de interes pentru cei din reteaua ta”.

Inainte de incepe sa iti cauti un job, fa curat in conturile din social media

Peste 45% dintre angajatori verifica in prezent profilurile candidatilor de pe Facebook, Twitter si alte retele social media.

„Angajatorii te vor cauta in social media, garantat. Asadar, fa-ti timp si sterge acele poze pe care le-ai postat de la o petrecere salbatica sau comentariile care submineaza impresia pe care vrei sa o creezi. Asigura-te ca profilurile tale iti sustin scopul profesional”, arata seful unei companii de recrutare.

De asemenea, specialistii in recrutare sustin ca „tot ceea ce pui in mediul online trebuie sa fie cat mai profesionist”.

Pe de alta parte, Jon Gregory, expert in resurse umane, crede ca permiterea unei note personale nu poate dauna, atata timp cat sunt pastrate limitele profesionale.

Sursa foto: Rawpixel.com, Shutterstock