Angajatorii nu ii ajuta sa isi defineasca drumul in cariera

Angajatorii nu ii ajuta sa isi defineasca drumul in cariera

Un studiu realizat anul acesta de reteaua profesionala LinkedIn pe baza raspunsurilor a peste 10.500 de angajati care si-au schimbat joburile arata ca 59% dintre ei au luat aceasta decizie pentru ca au primit oportunitati mai bune si mai solide pentru a-si construi o cariera.

Peste jumatate (54%) au luat decizia sa schimbe locul de munca pentru un salariu mai bun, scrie Business Insider.

Oportunitatea de a creste si de a-si urma drumul in cariera este foarte importanta pentru angajati, care asteapta sa vada de la angajatori ca ii sustin pentru ca aceste lucruri sa se intample in interiorul companiei.

Pentru a-i ajuta pe angajati sa isi defineasca traseul in cariera, angajatorii trebuie sa ii intrebe ce au nevoie. Fiecare angajat are propriile sale obiective si asteptari in viata profesionala, iar daca angajatorul nu discuta cu el, nu poate sa ia parte la avansul omului..

Asadar, primii pasi trebuie sa tina de initierea unui dialog cu fiecare angajat despre ce vrea sa faca in urmatorii cinci, 10 si 15 ani. Afla ce abilitati vor sa isi dezvolte si spune-le ce le lipseste pentru a fi de succes. Apoi dezvolta un plan si urmareste-le progresul.

Cel mai important, ofera-le instrumentele care le sunt necesare. Pune-le la dispozitie traininguri de leadership, schimb de experienta intre departamente si programe de mentorat.

Toate acestea ii vor ajuta sa isi atinga tintele si pe angajatori sa retina oamenii talentati si cu performante ridicate.

Foto: Creativa Images, Shutterstock

Succesul angajatilor nu merge mana in mana cu cel al companiei

Succesul angajatilor nu merge mana in mana cu cel al companiei

Angajatilor le place sa stie ca munca lor produce impact in companie. Cu toate acestea, majoritatea angajatilor sunt recompensati pentru performanta proprie, nu pentru cum pun umarul la succesul companiei.

Oferindu-le actiuni in companiei, de exemplu, este o recompensa a faptului ca prin munca lor si-au adus aportul la imbunatatirea rezultatelor companiei. Acest lucru ii face sa se simta mai mult parte integrata a companiei, si nu doar o rotita intr-un mecanism. Prin acordarea de parti din profitul organizatiei este intarita relatia dintre angajati si angajatori. Iar angajatii simt ca viitorul companiei se bazeaza pe ei, in aceeasi masura in care se bazeaza pe fondatori sau pe director executiv.

Foto: Roman Motizov, Shutterstock

Angajatorii nu promoveaza intern

Angajatorii nu promoveaza intern

In raportul privind tendintele in recrutare pentru 2016 al LinkedIn, o treime dintre recrutori au raspuns ca prioritatea companiei ramane retentia angajatilor. Surprinzator, angajarile interne sunt in topul importantei pentru doar 12% dintre companii. Asadar, nu este de mirare ca un numar important dintre angajati isi doresc sa plece din companiile in care lucreaza pentru a putea avansa, in contextul in care foarte putine organizatii se concentreaza pe angajatii interni pentru a ocupa posturile libere.

Daca este disponibil un post de conducere, compania nu ar trebui sa inceapa imediat cautarile in afara, ci sa se uite la angajatii interni. Chiar daca nu au toate abilitatile si experienta necesare, acestia au avantajul ca stiu cum functioneaza companiei si ce vor colegii si ce asteptari au de la superiori.

Un alt avantaj pe care il are compania atunci cand promoveaza un angajat performant intr-o pozitie noua este ca poate controla rapiditatea cu care tranzitia are loc. In acest fel, angajatorii le pot acorda noi responsabilitati si ii pot degreva de cele vechi intr-un ritm care sa le permita sa isi intre in noul rol.

Foto: design36, Shutterstock

Sursa foto: nito, Shutterstock