Grupul Adecco, furnizor de solutii HR, a publicat Work Trends 2015, un studiu care arata cum cei aflati in cautarea locului de munca, dar si angajatorii, folosesc social media in procesul de recrutare.

Concluziile evidentiaza faptul ca rolul retelelor sociale in procesul de cautare a unui job si de recrutare devine tot mai important, iar potentialii angajati folosesc tot mai des dispozitive mobile pentru cautarea de noi oportunitati de munca.

In cazul angajatilor din Romania, acestia au raspuns in proportie de 93,5% ca folosesc reteaua Facebook pentru a trimite CV-uri catre potentiali angajatori. Procentul scade la 44% in cazul retelei LinkedIn.

In cazul formarii unei retele profesionale, Facebook conteaza pentru 74,9% in timp in cazul LinkedIn, procentul este de 44,5%.

In plus, studiul mai arata 75,3% dintre respondenti folosesc Facebook pentru a cauta locuri de munca in timp ce procentul scade la 43,4 in cazul retelei LinkedIn.

Pentru gasirea unui loc de munca, romanii folosesc mult mai des retelele sociale in locul altor surse de informare. De exemplu, doar 29,6% din respondenti au declarat ca folosesc sectiunea de angajari de pe site-urile companiilor.

La nivel global, LinkedIn este platforma cea mai populara folosita in scop profesional. Aceasta retea este folosita de 61% dintre angajatori si de 34% din cei care cauta un loc de munca, in timp ce Facebook este reteaua preferata pentru activitati sociale si pentru branding personal.

In cazul celor care cauta un loc de munca, probabilitatea de angajare creste odata cu numarul retelelor pe care sunt activi: daca sunt activi pe o retea sociala au sanse de 16% sa fie contactati de un angajator, in timp ce daca sunt prezenti pe toate cele 5 retele globale sansele cresc pana la 46%.

Folosirea extensiva a mediului online este o caracteristica a tarilor din Europa Centrala si de Est. Est-europenii au declarat ca in proportie de 83% folosesc internetul pentru a cauta un loc de munca cu 8 procente mai mult decat fata de restul Europei si cu 9 procente fata de Asia.

Studiul mai arata ca, la nivel global, personale care cauta un loc de munca sunt si mai "mobile" decat angajatorii: 65% din potentialii angajati folosesc un dispozitiv mobil pentru a cauta online locuri de munca, in timp ce, in cazul angajatorilor, procentul scade la 41%. In cazul Romaniei procentul celor care cauta un loc de munca pe un dispozitiv mobil scade la 46%.

Citeste si:

Peste 31.000 de persoane in cautarea unui loc de munca si 4.100 de angajatori din 26 de tari au luat parte la studiul Adecco. Respondentii au impartasit opiniile si experientele lor in utilizarea retelelor sociale pentru recrutare si cautarea unui loc de munca.

Studiul Adecco Work Trends a fost realizat in colaborare cu Università Cattolica di Milano, Italia.

Adecco, companie de resurse umane care activeaza in Romania prin Adecco Romania si Adecco Resurse Umane, face parte din grupul cu acelasi nume, cu birouri in peste 60 de tari. Compania are 150 de angajati proprii si peste 500 de clienti.

In acest an, Adecco Romania si-a crescut numarul de angajati cu 50%, la peste 9.000 de persoane, si estimeaza ca va incheia anul 2015 cu o cifra de afaceri in crestere, la peste 60 milioane de euro.

Intre principalele companii cu activitate in piata de recrutare se mai numara Lugera, ManpowerGroup Romania, Gi Group, APT Resources & Services si Agentia Professional.

Sursa foto: Alexey Boldin, Shutterstock