"In peste 80% dintre cazuri negocierile esueaza nu pentru ca nu au zone of possible agreement (n.red - intervalul in care ambele parti obtin beneficii), problema este fie ca nu cer, fie ca modalitatea in care solicita o marire de salariu nu este corecta, chiar daca au toate argumentele care ii indreptateste sa obtina", a declarat Sabin Gilceava

.

Potrivit acestuia, cele mai bune motive pe care poti sa i le oferi angajatorul pentru a-l determina sa scoata niste bani in plus din buzunar sunt acelea in care ii arata ca in primul rand compania are ceva de castigat sau de pierdut.

Citeste si:

"Cand ceri o marire de 10%, nu vii cu argumentele ca trebuie sa dai copilul la gradinit, ca trebuie sa iti schimbi iPhone-ul si sa iti iei o masina noua. Dar din perspectiva angajatorului acestea nu sunt niste argumente care sa justifice o crestere a salariului, corect este sa vada angajatorul ca are ceva de castigat sau de pierdut", a aratat trainerul.

Argumentele pot fi duse pana la extrem, poti spune ca pleci in alta companie, sau ca media salariilor din categoria ta de salarizare este mai mare

El a aratat ca in acest caz, angajatorul poate alege sa accepte o marire de salariu sau sa creasca bonusurile angajatului ori procentele din vanzari.

Sabin Gilceava este trainer si consultant in negociere, avand o experienta de peste 18 ani in domeniu. In 2009 si-a lansat propriul business, Leverage Negotiation, in care ofera consultanta in negociere. Serviciile pot fi de la pregatirea a procesului de negociere, simulari, shadowing in negociere, pana la reprezentarea clientului in negocieri dificile.

Sursa foto: Lisa S., Shutterstock