DB Schenker Rail Romania este unul dintre cei mai mari jucatori privati de pe piata transportului feroviar de marfa din Romania, cu peste 500 de angajati la nivel national, dintre care mare parte sunt mecanici de locomotive.

Doar in acest an, compania a angajat 176 de oamenii, dintre care 90 pe pozitii nou create, cea mai mare parte fiind din categoria blue collar, adica meseriasi.

Astfel, compania a recrutat in special mecanici de locomotiva, oferind salarii de pana la 550 de euro.

"Avem doua zone de recrutare pentru angajatii blue collar. Pe de-o parte, ne uitam la specialisti, acei oameni cu experienta in domeniul transportului de marfa pe calea ferata, si aici mare parte dintre ei sunt fosti angajati din CFR. Pe de alta parte, cautam oameni in randul tinerilor pasionati de aceasta meserie. Avem in echipa noua tineri proapat absolventi ai scolii de mecanici de locomotiva", a declarat pentru wall-street.ro Andreea Ciulacu, HR manager DB Schenker Rail Romania.

Tinerii care vor sa lucreze ca mecanic de tren sunt tineri pasionati de industria asta. Sunt fie tineri care provin din familii cu istorie in domeniul feroviar, altfel ar putea alege domenii care li se par mai stralucitoare. Avem colegi care sunt mecanici de tren, dar sunt absolventi de ASE, sectia cybernetica, insa sunt pasionati de locomotive, au visat toata viata ca stau in fata si conduc trenul.

Ocupantii acestei pozitii au un salariu de incadrare este de 350-400 de euro, la care se adauga diverse sporuri.

Citeste si:

"Au salariu de incadrare plus sporuri de noapte, de sarbatori legale. Salariu de incadrare pentru un mecanic porneste de la 350-400 de euro net pe luna. La acesta se adauga sporuri, deci venitul net poate sa fie mult mai mare, astfel incat ajung sa castige pana la 500-550 de euro pe luna", a explicat Andreea Ciulacu.

Un mecanic de locomotiva nu lucreaza mai mult de 40 de ore pe saptamana

Ea recunoaste ca meseria de mecanic de locomotiva nu este usoara, avand o multime de responsabilitati, atat pentru viata angajatului, cat si pentru siguranta marfurilor pe care le transporta (ex. materiale de constructii, cereale, masini), insa toate eforturile sunt remunerate. In plus, ei nu depasesc programul de 40 de ore de munca pe saptamana, iar timpul maxim petrecut la conducerea unui locomotive nu depaseste noua ore legate.

Compania DB Schenker Rail Romania va continua angajarile si anul viitor, insa nu a stabilit numarul de pozitii care vor fi deschise.

Ne luptam cu imaginea pe care o are piata de transport de marfuri, desi industria este una dinamica, deschisa si orientata catre viitor.

Candidatii la un post de mecanic de locomotiva trebuie sa fie absolventi ai unei scoli de calificare, care dureaza un an si jumatate. De asemenea, compania se uita in special dupa persoane echilibrate, care sa aiba capacitatea de a lua rapid decizii si cu o foarte buna acuitate vizuala.

"Avem planuri in viitor sa calificam un numar de mecanici de locomotive, sa recrutam un numar de persoane pe care sa ii inscriem la scoala, tocmai pentru a aduce oameni tineri alaturi de noi", a precizat Ciulacu.

Compania se afla in topul celor mai mari jucatori de pe piata transportului feroviar de marfa din Romania. DB Schenker Rail Romania are 500 de angajati in toata tara si sunt parte a grupului Deutsche Bahn (lider mondial in domeniul logisticii si mobilitatii cu aproximativ 300.000 de angajati la nivel mondial). Pe fondul investitiilor realizate, profitul companiei a crescut de la 782.000 de lei in 2008 la 3,8 mil. lei in 2013.

Sursa foto: auremar, Shutterstock