Veniturile companiilor de software si IT au crescut cu 13% din 2014 fata de 2013, iar estimarile arata ca in 2018 piata romaneasca se indreapta spre 3,7 miliarde de euro.

Prognoza pentru 2015, potrivit unui studiu al Asociatiei Patronale a Industriei de Software, indica o crestere cu 14% a veniturilor industriei, iar rata pentru urmatorii ani va fi de 11%. Trendurile se vad si in alte verticale de business.

Gamificare pentru dezvoltare profesionala

Trend Consult, unul dintre cei mai mari jucatori pe piata de training pentru agentii de vanzari, a trecut anul acesta la o solutie dezvoltata in Azure, serviciul cloud oferit de Microsoft, de catre Softelligence, care are o componenta de gamificare si motivare a angajatilor.

„Platformele de e-Learning si gamification fac parte din programele de invatare cu interventii multiple si au scopul de a stimula transferul in practica. Componenta tehnologica creste din ce in ce mai mult ca pondere in programele de invatare, insa acest lucru nu inseamna ca va disparea interactiunea intre angajati in procesul de invatare sau ca vor fi excluse intalnirile fata in fata. Scopul acestora va fi diferit: se trece deja de la intalniri pentru transfer de cunostinte teoretice, la workshop-uri pentru discutarea de cazuri concrete sau exersarea de comportamente“, au spus Romana Baia, Partner& Head of Research & Development Trend Consult.

„Altfel spus, privind evolutia tehnologica si economica din ultimii ani, vorbim despre aparitia unei noi tipologii de angajat de succes, orientat catre performanta, capabil sa gaseasca solutii, flexibil si dispus sa invete permanent. In foarte multe domenii, vom vedea pusi in competitie oameni avand experienta de munca de o viata cu persoane aflate inca pe bancile scolii. Inovatia este la nivelul metodei folosite cu scop de invatare, dar si al scalabilitatii platformei pentru a derula in cadrul acesteia mai multe programe de learning“, explica acesta.

Folosind aceeasi mecanica si aceeasi dinamica la care apeleaza jocurile online, avand tematici generoase si incluzand platforme de comunicare asemanatoare celor social media, solutiile de Gamification au reusit sa obtina un nivel ridicat de participare din partea angajatilor.

Prima platforma de gamification din Romania

In 2014, Trend Consult a dezvoltat si implementat prima platforma de gamification din Romania.

„Din dorinta de a imbunatati platforma pentru a raspunde nevoilor tehnologice curente, la inceputului lui 2015 a inceput colaborarea cu Softelligence pentru dezvoltarea platformei“, spune Romana Baia, Partner& Head of Research & Development Trend Consult.

Citeste si:

„In prezent derulam mai multe proiecte ce folosesc metoda de gamification si lucram la dezvoltarea unor module suplimentare care sa creasca gradul de interes al participantilor fata de programele de invatare“, explica Romana Baia, Partner& Head of Research & Development Trend Consult. In prezent, Trend Consult desfasoare proiecte in online in 4 directii: assessment, gamification, peer-to-peer si analiza organizationala.

HR tehnologizat

Industria de HR se digitalizeaza, inclusiv prin astfel de solutii. Solutia de gamificare pentru Trend Consult foloseste tehnologiile Microsoft, mai exact platforma Cloud Azure. „Intrucat asigura toate beneficiile mentionate mai sus: agilitate si flexibilitate crescuta, un grad mare de scalabilitate, un nivel de securitate crescut, dar mai ales, investitii minime, Microsoft Azure ofera pe piata flexibilitate maxima prin modelul de software as a service – abonament care se pliaza oricarui buget. Avantajele utilizarii serviciilor Microsoft Azure se remarca si din perspectiva dezvoltarii software, intrucat Microsoft Azure este o platforma cloud care ofera toate componentele necesare pentru dezvoltarea, implementarea si gestionarea rapida a solutiilor cloud. Aceasta platforma de cloud pune la dispozitie o gama larga de servicii bazate pe consum pentru diverse aplicatii, solutii de calcul, solutii de storage si solutii de retea“, a spus Teodor Blidarus, Managing Partner Softelligence.

Apelarea la aceste servicii duce si la cresterea competitivitatii in piata si pentru firma de consultanta, conform Trend Consult: „In incercarea de a gasi solutii de generare a engagement-ului in procesul de invatare, profesionistii in HR au apelat la diverse tehnici. Iar una de succes a fost introducerea unei componente de gamification in program pentru a-l face sa devina mai atractiv. Programele de dezvoltare au reusit astfel sa foloseasca resorturi inaccesibile in alt mod“.

Legat de trenduri in dezvoltare, cei de la Trend Consult au simtit anul acesta o cerere mai mare din partea companiilor pentru programe de leadership si proiecte complexe de consultanta si training in vanzari, iar cererea a crescut pe segmentul de teambuilding si conferinte.

Gamificarea nu este doar o tendinta pasagera, conform datelor din piata. „Pentru 2015, mai mult de 50% dintre organizatii aveau in plan implementarea unor solutii cu componenta de gamification, conform unui studiu realizat de Gartner. De asemenea, in 2015, transformarea digitala a fost unul dintre trendurile pietei de software din Romania, conform studiului “Software & IT Services in Romania in 2015” publicat de ANIS Romania“, a declarat Teodor Blidarus, Managing Partner Softelligence.

Majoritatea solutiilor implementate au vizat zona de vanzari, mai precis stimularea fortei de vanzari fie printr-o abordare inovatoare a proceselor de e-Learning, fie prin dezvoltarea unor programe complexe de remunerare si retentie pentru forta de vanzari, care includ si o componenta de gamification.

Citeste pe Start-up.ro: Industria de software in 2015: trecerea spre Cloud si gamificare, o sansa pentru companiile mici