Oricare ar fi motivele pentru care te-ai obisnuit sa privesti cu tragere de inima momentul in care te duci la serviciu, nu faci decat sa te complaci intr-o stare de nemultumire care iti da peste cap atat viata personala cat si cariera. Poate ca nu jobul tau este problema ci modul in care percepi tu experientele prin care treci.

Invata sa fii recunoscator

Probabil ca te-ai saturat sa tot auzi cuvintele: “gandeste pozitiv!”. Cum inveti de fapt sa iti controlezi gandurile? Greu de spus, insa poti incepe prin a-ti face un obicei din a-ti aminti constant lucrurile bune pe care ti le ofera jobul tau si de ce anume esti recunoscator pentru ele. Ia in considerare chiar si cele mai mici motive pentru care ar trebui sa te bucuri de cariera ta.

Repeta-ti afirmatii pozitive

Cultivarea emotiilor pozitive este strans legata de mesajele pe care le primesti si pe care le transmiti atat celor din jurul tau cat si creierului tau, conform Entrepreneur.com. Ca sa faci asta trebuie sa te folosesti de puterea subconstientului tau.

Tot repetand anumite afirmatii ajungi in punctul in care chiar vei crede in ele. “Ma pot descurca in orice situatie”, “pot sa-mi ating obiectivele” sunt doar cateva dintre frazele prin care iti poti educa modul de gandire.

Priveste obiectiv situatia

Faptul ca te detasezi de problemele pe care le intampini la munca reprezinta un mod bun de a-ti sabota gandurile negative. Da-ti seama daca intr-adevar este eronat modul in care ai interpretat o experienta.

Esti sigur ca seful tau ti-a dat un feedback negativ doar ca sa iti sugereze ca de fapt esti nepriceput si nu ca sa te ajute sa intelegi unde ai gresit pentru ca pe viitor sa stii cum sa abordezi situatia? Incearca sa privesti experienta din cat mai multe perspective.

Seteaza-ti obiective marunte

Indrazneste sa ai visuri mari…dar fii realist si asteapta-te sa nu ti se implineasca prea curand. Ca sa nu fii descurajat in momentul in care scopul tau pare greu de atins, insista pe lucrurile marunte care te pot ajuta in cele din urma sa obtii succesul in cariera la care visezi.

Ofera-ti recompense

Cand stii ca dupa ce vei termina o sarcina grea vei avea parte de o recompensa, esti mai motivat sa te implici si mai mult in munca ta. Recompenseaza-te pentru proiectul tau dificil pentru care ai lucrat saptamani in sir cu o mica excursie in weekend. Conform Fastcompany.com, anticiparea calatoriei iti va da energia de care ai nevoie.

Interactioneaza cu persoanele optimiste

Cu siguranta ca nu toti colegii tai sunt pesimisti, asa ca cel mai bine ar fi sa te apropii cat mai mult de persoanele vesele care iti ridica moralul printr-o simpla conversatie.

Un mediu de lucru este mai productiv in momentul in care le permite angajatilor sa impartaseasca experiente pozitive; angajatii care dezvolta relatii bune in cadrul echipei sunt mai putin stresati deoarece stiu ca se pot baza pe colegii si pe sefii lor pentru ajutor.

Scrie despre ce s-a intamplat

Un studiu realizat de Harvard Business Review a aratat ca persoanele care si-au notat cateva lucruri bune care s-au intamplat la munca in ziua respectiva, a creat o adevarata schimbare in ceea ce priveste atitudinea lor fata de jobul pe care il au.

Sursa foto: hin255, Shutterstock.com