Piata de training este intr-o continua transformare si devine dintr-un segment pe care companiile l-au privat de investitii in criza un domeniu extrem de important in bugetele organizatiilor in prezent. Angajatorii au dezmortit investitiile in dezvoltarea oamenilor, aloca sute de euro pentru pregatirea unui om, vor programe personalizate, iar angajatii nu mai merg la cursuri doar de dragul de a participa, ci pentru ca isi doresc sa aplice practic notiunile invatate.

"Lucrurile s-au schimbat foarte mult in ultimii 4-5 ani. Daca inainte companiile se multumeau sa faca un curs standard, acum isi doresc un program personalizat pe nevoia omului respectiv, cu informatii si studii de caz din industrie, care sa atinga obiectivele de dezvoltare ale angajatului", a declarat pentru wall-street.ro Monica Angheloiu, director de resurse umane in cadrul Edenred Romania, companie emitenta de tichete si carduri preplatite de beneficii extrasalariale.

Aceasta a adaugat ca daca in urma cu cativa ani nu exista o preocupare pentru detalii, fiind acceptate si traininguri generaliste, acum trainerul vine in companii sa cunoasca angajatii si sa puna la punct programe personalizate pentru fiecare angajat in parte.

La randul lor, angajatii care beneficiaza de programe de formare isi doresc sa ia parte la traininguri in care pot invata lucruri practice.

Daca inainte oamenii mergeau la o zi de curs si cam aia era tot ce faceau, acum, angajatii isi doresc programe de training, de dezvoltare, pe o perioada mai lunga de timp, derulate in etape, si vor sa aiba posibilitatea sa aplice ce invata

Bugetele se dezgheata

Dupa ce in perioada crizei bugetele companiilor pentru training au fost puternic reduse sau chiar inghetate, in ultima perioada organizatiile si-au recalculat bugetele si aleg sa investeasca din nou in dezvoltarea oamenilor. Investiile in training genereaza loialitatea angajatilor si cresc gradul de retentie.

"Am avut o perioada in criza cand aceste bugete au fost reduse sau au tins spre zero. Oamenii ne-au transmis ca au nevoie de training, insa si noi stiam ca este necesar ca sa iti tii oamenii loiali si performanti. Astfel, am inceput sa crestem inca din 2014 aceste sume, si am inceput cu programe destinate echipelor de vanzari, in conditiile in care jumatate din companie este concentrata in zona comerciala", a explicat Angheloiu.

In 2015, Edenred a investit in medie 400 de euro pentru dezvoltarea unui angajat.

Astfel, pe parcursului anului trecut, 73 dintre cei 141 de angajati ai companiei au beneficiat de programe de training, resprectiv de aproximativ 2.400 de ore de pregatire.

Edenred este una dintre cele mai mari companii emitente de tichete de masa din Romania, cu activitate pe piata locala din anul 1998. Compania emite sapte tipuri de tichete, cele mai populare fiind tichete de masa pe suport de card si hartie, alaturi de tichete cadou si cardurile de cadouri. In portofoliul companiei se mai afla voucherele de vacanta, tichetele de cresa, tichete de ingrijire medicala si tichetele sociale.

Compania concureaza pe piata tichetelor cu Sodexo si Up (fosta Cheque Dejeuner).

Sursa foto: racorn, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri