"Anul 2015 s-a remarcat prin multe fuziuni si schimbari in structura de conducere a companiilor din Romania, motiv pentru care trainingurile de change management au avut o mai mare cautare pe piata, in comparatie cu anii precedenti. De asemenea, multe companii au in continuare probleme de comunicare interdepartamentala, ceea ce a facut ca training-ul communication Skills sa fie pe primul loc in topul preferintelor clientilor”, sustine Petru Pacuraru, managing partner si trainer HPDI, furnizor de servicii de training, coaching si teambuilding.

Companiile mici incep sa inteleaga importanta trainingului

Ca si in anii precedenti, cele mai multe dintre companiile care au apelat la programe de training au provenit din domeniile IT, automotive si productie.

In 2015 o schimbare importanta a avut loc pe piata autohtona de training, crescand substantial cererile venite din partea firmelor mici.

“Companiile mici au constituit marea provocare a anului trecut, trainerii fiind nevoiti sa explice, in primul rand, care este rolul lor si ce beneficii pot aduce programele de training”, a adaugat Petru Pacuraru.

Marile corporatii cauta, in general, programe de nisa, inovative, unice, pe care nu le-au mai facut, pe cand firmele mici, prea putin expuse la training-uri, prefera programe generaliste, pentru a asterne o baza comuna de cunostinte, precizeaza trainerul HPDI.

Acum, poate mai mult decat oricand in ultimii cinci ani, managerii iau ceva mai in serios dezvoltarea abilitatilor si relatiilor oamenilor pe care ii conduc

Eficienta trainingului

Ramane constanta intrebarea legata de masura in care reusesc participantii sa aplice la locul de munca ceea ce au invatat la training.

Citeste si:

“E drept, in unele situatii, angajatii pun in practica putin sau deloc din cunostintele dobandite la curs, iar motivele tin de toate partile implicate. Unii traineri livreaza programe de profil in domenii in care nu au experienta, folosind notiuni venite cu licenta sau preluate de la specialisti in domeniu. O alta problema a trainerilor este atitudinea de profesor pe care o au in fata cursantilor”, explica specialistul in resurse umane.

Pe de alta parte, sustine el, si companiile au o parte din vina.

Este foarte dificil pentru angajati sa aplice notiunile invatate, atata timp cat nu au parte nici de sprijin, nici de ocaziile in care sa faca asta, pe principiul "nu ne inveti tu pe noi, noi stim mai bine"

In 2015, HPDI a livrat programe de training unui numar total de 1.400 de persoane, in crestere cu 20% fata de 2014.

Infiintata in 2001, compania HDPI furnizeaza solutii de leadership si dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching si teambuilding. Furnizorul deserveste peste 100 de companii importante, precum Raiffeisen Bank, Pirelli, Continental Automotive, Hilton, Toyota Material Handling, Frigoglass sau Hella Automotive.

In 2014 HPDI a inregistrat o cifra de afaceri de 400.000 de euro, dublu fata de anul precedent, iar pentru 2015 estimeaza o crestere a acesteia pana la valoarea de 500.000 de euro.

Sursa foto: racorn, Shutterstock