Astfel, in ceea ce priveste industriile din Romania cu cea mai mare atractivitate in randul fortei de munca, studiul indica domeniile FMCG (Fast Moving Consumer Goods - bunurile de consum cu miscare rapida), retail, telecomunicatii si financiar, la polul opus situandu-se constructiile, audit & consultanta si agricultura. 73% dintre respondenti si-ar dori sa lucreze in domeniul IT, urmat de un procent de 68% pentru auto (mai ales in vanzari, dar si in productie auto) si de 54% pentru energie si industrie. De altfel, in termeni de atractivitate, cel mai mult teren au pierdut industriile FMCG, retail si agricultura, inregistrand scaderi de pana la 13% in 2015 fata de anul 2013, scrie Mediafax.

Conform studiului, candidatii fara experienta (entry-level) au asteptari salariale peste 1.400 de lei, in timp ce 40% dintre cei intervievati s-ar angaja pentru un salariu lunar de peste 1.500 de lei. O companie care activeaza intr-unul dintre domeniile constructii, audit & consultanta sau agricultura va trebui sa dea dovada de mai multa creativitate in programele de recrutare pentru ca cele trei domenii au o notorietate foarte scazuta in randul oricarui candidat, indiferent de nivel, se arata in studiu.

“In ceea ce priveste piata muncii, exista o crestere a cererii de angajati. In general se cere limba engleza si cunostinte de operare calculator. Insa nevoia de job scade, fata de prima decada de dupa Revolutia din 1989. Tinerii care au acum intre 20 si 30 de ani, deci cei nascuti dupa 1990, prefera sa stea acasa, cariera nu mai este o prioritate pentru ei. Unii vor sa isi dezvolte propria afacere. Se sesizeaza si o crestere a salariilor. Ca si consecinte, vedem o responsabilitate mai scazuta, dar si o productivitate mai mica. Lipsa de resurse umane restrange profitabilitatea companiilor”, a declarat directorul general al Mercury Research, Ioan Simu, la prezentarea studiului.

Potrivit acestuia, numai unele firme vor avea angajatii potriviti, iar marketingul de angajator ar putea asigura atragerea lor in procesul de recrutare.

Studiul prezinta totodata si un Top 10 al celor mai cunoscuti angajatori de pe piata locala, acesta fiind dominat de companii din comunicatii si retail. Astfel, topul Most Loved Employers pozitioneaza in topul restrans al celor mai cunoscuti angajatori de pe piata locala companiile RCS/RDS, Kaufland si Avon Cosmetics Romania, Lidl si Orange Romania, Vodafone Romania, McDonald’s Romania, Carrefour Romania, Telekom Romania, FAN Courier.

Citeste si:

In ceea ce priveste cei mai doriti 10 angajatori de pe piata locala, acestia sunt Google, Microsoft, Mercedes - Benz, BMW, Deloitte, Dell, IBM, SAP, Porsche Finance Group si Continental AG, unde mai mult de 50% dintre respondenti si-ar dori sa isi construiasca o cariera.

De asemenea, potrivit rezultatelor studiului, candidatii prefera sa comunice online cu viitorul angajator. In procesul de cautare a unui job, internetul este folosit de forta de munca pentru a accesa atat site-uri de joburi, cat si site-ul de prezentare al companiilor angajatoare atractive.

Referitor la factorii care determina forta de munca sa se angajeze sau sa opteze sa plece la o alta companie, in fruntea clasamentului este salariul, urmat de siguranta jobului si obligatiile contractuale ale angajatorului. O crestere salariala de 37% i-ar face pe angajati sa isi schimbe locul de munca, in timp ce o serie de beneficii importante precum bonusurile de performanta, al 13-lea salariu, tichetele de masa, asigurarea pranzului sau timpul de lucru flexibil pot influenta decizia acestora de a se angaja sau de a ramane intr-o companie.

Pentru realizarea studiului Most Loved Employers, Inspire Group si Mercury Research au analizat peste 170 de companii din 16 industrii. Esantionul respondentilor este format din persoane cu varste cuprinse intre 19 si 45 de ani, cu un nivel mediu sau inalt de studii finalizate, din toate domeniile existente in piata din Romania. Studiul a fost realizat la initiativa Inspire Group, prin expertiza Mercury Research si furnizeaza informatii despre piata muncii din Romania, privita din perspectiva angajatilor. Metodologia de realizare a studiului este reprezentata de implementarea interviurilor online.

Inspire Group este un jucator activ in industria serviciilor de promovare a imaginii de angajator, cu o experienta de peste opt ani in domeniu. Mercury Research este o companie de cercetare de piata prezenta pe piata din Romania din anul 1994.

Sursa foto: Pressmaster, Shutterstock