Generatia Y (persoane nascute intre anii 1980-2000) este formata din tineri care se uita cu atentie la brandul de angajator al companiilor pe care le tintesc, respectiv la oportunitatile de dezvoltare in cariera pe care le ofera si la flexibilitatea de care dau dovada, iar angajatorii trebuie sa "vanda" un brand cat mai atragator, declarat pentru wall-street.ro Monica Angheloiu, director de resurse umane in cadrul Edenred Romania.

"Procesul de recrutare devine din ce in ce mai mult un proces de vanzare, pentru ca generatia Y este una extrem de vocala, care isi doreste foarte mult de la cariera, este o generatie care are nevoie de foarte mult coaching si ghidare. Acesti tineri vor sa stie foarte clar cum stau lucrurile, cum se pot dezvolta, care va fi drumul in cariera si cauta brandul de angajator. Brandul de angajator este important pentru ca odata cu el vin toate celelalte lucruri, iar noi, angajatorii, trebuie sa vindem acest brand", a explicat Monica Angheloiu, director de resurse umane in cadrul Edenred Romania, companie emitenta de tichete si carduri preplatite de beneficii extrasalariale.

Angajatii din generatia Y (millennials) isi doresc tehnologie, isi doresc beneficii extrasalariale in pachete flexibile, isi doresc sa poata lucra de acasa, sa aiba program flexibil, sa aiba un loc de munca cool. Pentru ei nu mai exista clasicul loc de munca, de la 9 la 6 cu pauza de masa, in care fiecare isi face treaba

Monica Angheloiu a subliniat ca acesti angajati isi doresc sa lucreze pe proiecte, nu le place sa ii intrebi in ce punct al proiectului au ajuns, vor sa stie din start din partea angajatorilor care sunt obiectivele si termenele limita.

Tot ea a aratat ca o parte dintre reprezentantii generatiei Y au senzatia ca le stiu pe toate, insa foarte multi dintre tineri cunosc clar drumul pe care vor sa il urmeze in cariera si sunt deschisi investitiilor care ii pot dezvolta profesional.

Tinerii generatiei Y nu sunt la fel de loiali ca angajatii seniori

Pe de alta parte, Angheloiu a explicat ca loialitatea nu este punctul forte al angajatilor tineri.

"Generatia tanara poate nu este la fel de loiala, dar tine de tine, ca angajator, sa ii satisfaci nevoia de a creste, ei raman in companie daca le oferi dinamica de care au nevoie. Evident, nu vor ramane 8 ani pe aceeasi pozitie, cum se intampla inainte, pentru ca viteza cu care se intampla astazi lucrurile este cu totul alta", a precizat Monica Angheloiu.

Edenred este una dintre cele mai mari companii emitente de tichete de masa din Romania, cu activitate pe piata locala din anul 1998. Compania emite sapte tipuri de tichete, cele mai populare fiind tichete de masa pe suport de card si hartie, alaturi de tichete cadou si cardurile de cadouri. In portofoliul companiei se mai afla voucherele de vacanta, tichetele de cresa, tichete de ingrijire medicala si tichetele sociale. Compania are 141 de angajati.

Compania concureaza pe piata tichetelor cu Sodexo si Up (fosta Cheque Dejeuner).

Sursa foto: Gustavo Frazao, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri