Totodata, acestea, in situatiile de mai sus, sunt scutite de contributiile sociale obligatorii.

O alta noutate a Codului Fiscal este ridicarea pragului de deductibilitate a cheltuielilor sociale, in categoria carora se includ si tichetele cadou, la calculul impozitului pe profit, de la 2% la 5% din fondul de salarii. In plus, noul regim fiscal stabileste posibilitatea acordarii de tichete cadou neimpozabile, cu ocazia Pastelui, 1 Iunie si Craciunului, atat copiilor minori, cat si parintilor si salariatilor fara copii, daca tichetele pentru fiecare persoana se incadreaza in suma de 150 de lei.

“Sper ca, si in acest an, de 8 martie, companiile sa foloseasca cu incredere tichetele cadou pentru a face o surpriza colegelor cu care lucreaza. Va fi cu siguranta un gest care va merge la inima doamnelor. Daca in anii trecuti firmele puteau avea retineri din ratiuni fiscale, anul acesta, Noul Cod Fiscal vine in favoarea angajatorilor, dand posibilitatea oferirii cadoului mult visat doamnelor din companiile pe care le reprezinta’’, a declarat Elena Pap, directorul general al Up Romania, companie emitenta de tichete valorice.

Noul Cod Fiscal face o corectie fata de regimul precedent al tichetelor cadou, renuntand la impozitarea acestora, asa cum se intampla in anii trecuti, cand erau considerate venituri salariale impozabile. Modificarea este o masura corecta prin raportare la cadourile in bani sau in natura, oferite copiilor angajatilor si angajatelor, care erau scutite de impozit.

Citeste si:

“Tichetul cadou este o forma eleganta de recunoastere si apreciere a muncii angajatilor, iar odata cu noile modificari fiscale, apreciez ca piata pe acest tip de produs va incepe sa se alinieze cu ceea ce putem regasi in statele dezvoltate ale Uniunii Europene. Ma refer aici la o diversificare a modalitatilor de utilizare ale tichetului cadou si derivarea acestuia pe zona culturala. In Franta, spre exemplu, exista o piata insemnata a tichetelor cadou pentru spectacole de teatru, festivaluri sau alte activitati culturale si cred ca Romania are un potential ridicat in aceasta directie, mai ales daca ne gandim la generatia tanara angajata, asa-zisii Millennials”, a mai adaugat Elena Pap.

Conform datelor Up Romania, tot mai multe companii opteaza pentru acordarea de beneficii salariatilor, sub forma tichetelor cadou, in special din sectorul IMM-urilor. Un alt motiv, in afara celui fiscal, pentru cresterea interesului fata de tichetele cadou este reprezentat de simplificarea procesului de achizitionare a cadourilor.

Up Romania (fosta Chèque Déjeuner) a fost infiintata in anul 2002 si deserveste peste 20.000 de clienti si 700.000 de beneficiari. Portofoliul sau de produse include tichetele de masa, cardurile de masa, tichetele cadou, voucherele de vacanta, tichetele de cresa si tichetele sociale.

Intre principalii jucatori de pe piata tichetele valorice se numara si Edenred si Sodexo.

Sursa foto: Creativa Images. Shutterstock