"Vom incepe recrutarea pentru posturile de la centrul logistic din Lugoj, care se afla in constructie in acest moment. Estimam ca se vor crea aproximativ 200 de locuri de munca pentru a acoperi nevoile de acolo. De asemenea, intentionam sa deschidem peste 10 magazine anul acesta, pentru care va fi nevoie de angajati. In plus, continuam si in 2016 sa punem accent pe recrutarea tinerilor, cu ajutorul programului Campionatul de Management (destinat absolventilor - n.red), pentru ca mizam in dezvoltarea noastra pe aportul lor inovator si pe energia lor", a spus Ileana Stefan.

Magazinele Lidl au echipe formate din 20 pana la 40 de angajati.

Si in 2015 retailerul a recrutat un numar similar de persoane, respectiv aproximativ 500 de noi angajari, ajungand la un numar de 4.300 de angajati.

Compania recruteaza prin platforma proprie, prin programul pentru absoventi pe care il deruleaza inca din 2014, in care tinerii sunt scolarizati timp de un an, iar o parte dintre ei sunt si angajati, si prin intermediul targurilor de cariera din tara.

"Principala provocare tine de timp. Primim multe CV-uri si le analizam minutios, caci dorim sa-i acordam fiecarui candidat o atentie deosebita, sa descoperim daca este compatibil cu un anumit job sau nu, daca s-ar potrivi mai degraba pe o alta pozitie pe care o avem deschisa etc. Ca atare, alocam foarte mult timp selectarii CV-urilor. In plus, o alta provocare o reprezinta numeroasele interviuri. Ne intalnim cu cat mai multi candidati si analizam compatibilitatea lor cu diverse pozitii", a explicat Stefan.

Ea a adaugat ca se uita dupa candidati si pe retelele de socializare Facebook si LinkedIn, subliniind importanta online-ului in recrutare.

Citeste si:

"Digitalizarea a ajutat foarte mult la imbunatatirea procesului de recrutare, atat din punctul de vedere al angajatorului, cat si din punctul de vedere al angajatului. Pentru o companie este mult mai simplu acum sa-si faca cunoscut anuntul de angajare, sa vizeze oamenii la care isi doreste sa ajunga (chiar la nivelul detaliilor – varsta, interese, locatie), sa le trimita mesaje puternice si de interes. Pe de alta parte, pentru viitorul angajat este mult mai simplu sa-si dea seama daca impartaseste aceleasi valori cu o anumita companie, daca poate gasi acolo oportunitatile pe care le cauta, daca exista o cultura organizationala in care se poate acomoda usor. Desigur, digitalizarea presupune si dezavantajul unei competitii mult mai ridicate – si intre companiile care recruteaza, dar si intre potentialii angajati, care cauta un anumit tip de job. Tocmai de aceea, trendul actual este de a fi cat mai creativ cu putinta, pentru a te distinge si pentru a atrage atentia intr-un mod pozitiv asupra ta", a precizat directorul de resurse umane al companiei.

Competitia este mare si cand vine vorba de recrutarea candidatilor vorbitori de limba germana, putini la numar, pe care compania ii cauta.

"Dupa cum semnala recent un studiu, in Romania gasirea fortei de munca e un proces complex si solicitant pentru companii. Cu atat mai solicitant cu cat noi, fiind o companie germana, cautam si vorbitori de limba germana. Cum numarul acestora este limitat, companii din diverse domenii ii vizeaza si le pun la dispozitie multiple oferte. In plus, ocuparea posturilor din magazine poate constitui o provocare, mai ales in contextul in care exista putini candidati cu o pregatire profesionala adecvata standardelor Lidl. Cautam oameni ambitiosi, dinamici, motivati de faptul ca le oferim o paleta variata de activitati", a explicat Ileana Stefan.

Retailerul german Lidl are in prezent peste 4.300 de angajati in reteaua de 193 de magazine, cele trei centrele regionale de distributie si in sediul central.

Lidl este unul dintre cele mai mari lanturi de magazine din Europa, activand in 26 de tari europene si avand peste 100 de centre logistice ce asigura aprovizionarea a peste 10.000 de magazine. Avand mai mult de 170.000 de angajati, Lidl se numara printre primii 10 comercianti de produse alimentare la nivel mondial.

Esti interesat de domeniul resurselor umane? Te invitam sa participi in cadrul conferintei HR 2.0: 2016 Mobilitatea si retentia in HR: cum sa iti faci angajatii fericiti?, eveniment aflat la editia a V-a, saptamana viitoare, joi, 17 martie.