Esti interesat de domeniul resurselor umane? Te invitam sa participi in cadrul conferintei HR 2.0: 2016 Mobilitatea si retentia in HR: cum sa iti faci angajatii fericiti?, eveniment aflat la editia a V-a, joi, 17 martie.

"Tendintele de relocare au mers dinspre relocari punctuale, pe profiluri specializate: sudori, mecanici, lacatusi-mecanici sau de management, catre relocari de masa pe profiluri mai putin specializate de operatori sau muncitori calificati si necalificati", a declarat Cristina Savuica, sefa companiei de recrutare Lugera.

Potrivit acesteia, cel mai des sunt relocati specialisti atunci cand la nivel de zona nu sunt identificate resurse care sa corespunda. Pe de alta parte, la nivel de management, relocarea este si o practica menita pe de o parte sa faciliteze transferul de cunostinte si, pe de alta parte, sa sustina demararea operatiunilor in zone mai putin eficiente.

Ocazional, in situatia cresterilor sezoniere de volume, sunt relocate resurse umane si pe profiluri mai putin specializate.

Domeniile automotive si constructii sunt domeniile in care apar cele mai multe solicitari, acestea relocand atat specialisti, cat si personal necalificat.

Potrivit acesteia, doar in zona de vest a tarii, unde s-au facut cele mai multe relocari in 2015, au fost relocate peste 4.000 de persoane.

Citeste si:

Compania Lugera a relocat in 2015 am relocat aproximativ 500 de persoane pentru domeniul automotive, din judetele Suceava si Botosani pe perioade cuprinse intre 3 si 6 luni, pe profiluri de operatori.

Salariile angajatilor relocati, egale cu ale angajatilor permanenti

"Salariile angajatilor relocati se aliniaza salariilor angajatilor permanenti. Diferentele apar in zona de beneficii extrasalariale, pentru angajatii relocati compania suportand in plus costurile de acomodare si transport", a mai spus Cristina Savuica.

Ea a adaugat ca intre cele mai mari provocari in procesele de relocare a angajatilor se numara diferentele foarte mari dintre numarul persoanelor identificate ca potentiali candidati si numarul celor care ajung efectiv sa lucreze in proiect, respectiv doar 3-5% calificandu-se.

Factorii determinanti pentru selectie au fost atat criteriile de evaluare impuse - studii, abilitati mortice, abilitati numerice sau experienta, cat si si disponibilitatea candidatilor de a isi asuma un astfel de proiect.

Lugera este una dintre cele mai mari companii de recrutare din Romania, cu activitate pe piata locala din 2001. Compania are peste 160 de angajati proprii. Lugera a incheiat anul 2015 cu 7.200 de angajati temporari activi.

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de recrutare sunt Adecco, ManpowerGroup, GiGroup, Agentia Professional, APT.