Care sunt modurile in care iti poti scoate in evidenta abilitatile atunci cand iti completezi CV-ul?

Sectiunea de abilitati din CV poate fi cheia de care ai nevoie pentru a obtine jobul mult visat. Desi acest fapt nu este un secret, de multe ori se poate intampla sa nu acorzi destula atentie rubricii in care iti treci aptitudinile intrucat vrei sa te axezi mai mult pe experienta profesionala pe care ai capatat-o de-a lungul timpului.

Desigur, il poti impresiona pe angajator cu faptul ca ai avut nenumarate joburi in domeniul respectiv dar asta nu este de ajuns; acesta vrea sa stie ce anume ai invatat in urma situatiilor prin care ai trecut si daca abilitatile dezvoltate astfel sunt compatibile cu asteptarile sale. Prin urmare calitatile pe care le treci in CV il ajuta pe angajator sa iti evalueze mai bine profilul si poate chiar sa ia o decizie favorabila.

Cum sa iti pui in evidenta abilitatile din CV

1. Alege abilitatile relevante

Angajatorul nu este interesat de faptul ca esti foarte creativ in cazul in care vrei sa te specializezi in domeniul medical; nici faptul ca stii sa pictezi nu te ajuta prea mult cata vreme nu pui in lumina cum anume te determina aceasta abilitate sa fii candidatul perfect pentru acel loc de munca.

De exemplu, poti scrie ca creativitatea ta poate contribui la generarea unor idei noi cand vine vorba de gasirea solutiilor. Cu toate acestea, o astfel de abordare ii poate da senzatia anagajatorului ca nu faci decat sa bati campii. Analizeaza bine descrierea jobului si evita sa scrii in CV despre abilitatile care nu au nicio legatura cu ceea ce vrea anagajatorul de la tine.

2. Evita cliseele

Cu cat sunt mai multi candidati care aplica pentru jobul dorit, cu atat mai mult va trebui sa gasesti un mod de a te diferentia de acestia. Nu uita ca angajatorii citesc nenumarate CV-uri si stiu cand folosesti o descriere standard a abilitatilor. Ofera-i acestuia o abordare originala a calitatilor tale sau exemple mai putin obisnuite. Potrivit Theguardian.com, diversitatea exemplelor care nu implica activitati pasive arata faptul ca esti receptiv si ca te poti adapta usor la anumite situatii.

3. Apeleaza la hobby-uri

Anumite interese te pot face sa iti insusesti aptitudini transferabile, motiv pentru care este bine sa le mentionezi. Hobby-urile iti pot oferi oportunitatea perfecta de a dezvolta acele abilitati care pot fi aplicate la viitorul tau job.

Consultantul in cariera si scriitorul Ford R. Myers sustine ca angajatorul vrea sa isi faca o imagine de ansamblu cand iti citeste CV-ul si sa stie care sunt abilitatile, valorile si experientele care au contribuit la dezvoltarea ta profesionala. Acesta cauta un candidat care detine capacitatea de a se folosi de anumite informatii, de a combina cunostintele dobandite astfel incat sa le aplice in noi situatii. Ai nevoie neaparat de aceasta capacitate de a te folosi de aptitudinile invatate in alte circumstante.

4. Foloseste-te de exemple

Argumentele care sustin faptul ca detii anumite aptitudini sunt indispensabile, conform Businessnewsdaily.com. Angajatorul nu vrea sa vada o insiruire lunga de abilitati in CV; acesta se asteapta la exemple concrete care sa demonstreze intr-o oarecare masura nu numai faptul ca ti-ai insusit noi cunostinte si deprinderi dar si faptul ca esti constient de modul in care te-au ajutat experientele prin care ai trecut. Cu alte cuvinte, ar fi bine sa explici si sa faci legatura dintre acele aptitudini si responsabilitatile pe care le-ai avut in trecut.

abilitati cv

Foto: Geralt, Pixabay.com

5. Fii sincer

Oricum ar fi, trebuie sa spui intotdeauna adevarul cand vine vorba de abilitatile din CV si de experienta profesionala; la un moment dat competentele tale vor fi puse la incercare si cum nimeni nu vrea sa aiba un sef dezamagit ar fi bine sa nu infloresti prea mult prezentarea acestora.

6. Fii succint

Incearca sa folosesti cat mai putine cuvinte pentru a scrie despre aptitudinile tale intrucat o lista stufoasa il poate determina pe angajator sa sara peste informatii care ar putea fi esentiale. Potrivit Monster.com, o lista scurta cu abilitatile relevante poate fi mult mai eficienta decat una care este coplesitoare.

Pentru a-ti putea da seama care sunt cele mai importante abilitati pe care trebuie sa le treci in CV, fa un mic research legat de compania pentru care vrei sa lucrezi. Porneste de la descrierea jobului insa nu te concentra numai pe aceasta; cauta informatii si din alte surse, cum ar fi site-ul oficial al firmei sau poti apela chiar la contactele tale.

7. Foloseste un limbaj clar si simplu

Limbajul complicat poate parea adesea artificial si nu face decat sa scoata in evidenta efortul tau exagerat de a-l impresiona pe angajator. Poti scrie intr-un mod original despre abilitatile tale in CV si fara sa folosesti cuvinte marete si complicate.

Sursa foto: StartupStockPhotos, Pixabay.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri