Generatia Millennials, sau generatia Y, se diferentiaza de generatia X (parintii lor) in ceea ce priveste decizia de a accepta un job, prin mai multe aspecte. In primul rand, tinerii Millennials au dorinta de a promova cat mai repede, neavand rabdarea necesara parcurgerii tuturor etapelor de evolutie profesionala. In acelasi timp, isi manifesta dorinta de a dezvolta abilitati de lideri. In al doilea rand, sunt cu un pas in fata comparativ cu generatia anterioara, datorita familiaritatii Internetului si a canalelor de socializare online, cu care practic au crescut.

”Accesul la mediul online le permite sa fie mult mai informati despre companiile din piata, sa fie mai comunicativi si creativi decat generatiile anterioare. In plus, cei mai multi dintre ei sunt deschisi la noi provocari si isi asuma fara rezerve implicarea in proiecte pentru care inca nu sunt pregatiti professional”, spune Raluca Penes, HR coordinator Smartree.

Pentru tinerii Millennials ideea de echilibru ocupa un loc de cinste, timpul liber si posibilitatea de a practica hobby-urile fiind foarte importante. Pe de alta parte, isi doresc sa lucreze in companii cu a caror cultura si valori sa se poata identifica.

”In procesul de angajare, este important ca recruiterii sa mentioneze aspecte legate de mediul organizational, pachetul de beneficii extrasalariale, flexibilitatea programului de lucru, existenta oportunitatii de a evolua profesional cat mai rapid, distanta fata de domiciliu, lucruri foarte importante pentru candidatii care fac parte din generatia Millennials”, subliniaza Raluca Penes.

Citeste si:

Pachetul salarial si cel de beneficii trebuie sa fie unul destul de motivant si complex. In afara de salariu, tinerii isi doresc multe alte beneficii, precum asigurare medicala, abonament la o sala de sport, zile libere, carduri de reducere.

Hobby-urile, mai importante decat o casa sau o masina

Pentru generatia Millennials, este foarte important sa aiba un job flexibil, care sa le permita sa poata valorifica timpul liber cat mai mult.

”Comparativ cu generatia X, tinerii Millennials pun mult mai mult accent pe echilibrul dintre viata personala si cea profesionala. Desi valorile lor nu constau neaparat in achizitionarea unei case sau a unei masini, doresc sa aloce mai mult timp familiei, hobby-urilor sau altor activitati care tin de dezvoltarea personala”, explica Raluca Penes.

Smartree a fost infiintata in anul 2000 si ofera servicii de externalizare precum salarizare, administrare de personal, analiza si raportare pentru management, recrutare, munca temporara, consultanta in domeniu. Compania proceseaza 450.000 de angajati anual si are peste 150 de clienti, in majoritate companii multinationale, dar si companii cu capital integral romanesc.

Sursa foto: Anchiy/ Shutterstock