"Managerii cu varste de cel putin 30 de ani sau 40-50 de ani au inceput sa ne spuna ca intampina dificultati in relatia lor cu tinerii. Auzim din ce in ce mai des ca tinerii pe care incearca sa-i recruteze le aduc tot felul de provocari. Ori ca nu reusesc sa-i gaseasca, ori ca cei care vin nu sunt asa cum se asteapta ei, sau cand ii recruteaza nu reusesc sa ii integreze. Astfel, apar conflicte intergenerationale si, de cele mai multe ori, tinerii pleaca", a declarat pentru wall-street.ro Radu Margarit, trainer si managing director Human Capital Resources.

Margarit sustine ca desi, adesea, se vorbeste despre faptul ca institutiile de invatamant poarta vina pentru aceste dezechilibre, se pare ca problemele au alte cauze.

Se vorbeste mult despre pregatire si se arunca mult vina pe scoala, insa nu este vorba doar de asta, am observat ca deranjeaza atitudinea lor. Sunt diferentele de valori, sunt comportamente foarte specifice, care afecteaza relationarea cu generatii anterioare

Mai mult, el considera ca angajatii din generatia Y sunt, adeseori, vazuti ca angajati-problema, ceea ce este un aspect important, in conditiile in care acestia vor reprezenta, in curand, marea majoritate a echipelor din companii.

Motive de necrezut pentru care tinerii refuza job-uri

Radu Margarit a precizat ca inca din faza de recrutare angajatorii intampina situatii cu care nu sunt obisnuiti, iar cererile angajatilor ii surprind.

"Intr-o fabrica de productie de tapiterie pentru industria auto directorul de HR nu reusea sa angajeze tineri in companie. Angajatii din fabrica lucrau la masini de cusut de mare viteza si in normele de protectie a muncii se arata ca atunci cand lucrezi la masinile respective, nu ai voie sa te uiti la altceva, pentru ca exista riscul sa iti prinzi mana. Din acest motiv in acea fabrica este interzis accesul cu telefoane in spatiul de lucru, dispozitivele trebuind lasate la vestiar. Din acest motiv o multime de tineri au refuzat sa se angajeze, chiar daca salariile nu erau mici. Au refuzat un loc de munca pentru ca nu au dorit sa renunte la telefonul mobil pe durata zilei", a explicat Margarit.

Increzatori in ei si constienti ca au variante, tinerii nu vor sa accepte nici job-urile de soferi de tir, mai ales ca pot vedea lumea si pe Internet.

Citeste si:

"Angajatori din domeniul transporturilor internationale se plang ca nu gasesc soferi. Sau soferii pe care ii gasesc au 35 de ani, 45 de ani, 55 de ani. Cu ani in urma, oamenii isi doreau acest post pentru ca le placea sa conduca si aveau si sansa sa vada lumea. Astazi, poti sa vezi lumea de pe Facebook si de pe Youtube, iar Uber si car sharing-ul sunt foarte populare", a aratat trainerul.

El a adaugat ca in acest context angajatorii se tem ca nu vor mai putea sa isi continue activitatea dupa ce angajatii actuali vor iesi la pensie, daca nu reusesc sa angajeze oameni tineri.

Acesta a mai precizat ca daca tehnologia este in multe dintre cazuri motivul pentru care oamenii se indeparteaza de job-uri, tot tehnologia ar putea sa ofere solutiile.

Daca nu mai gasim oameni pentru aceste meserii s-ar putea ca tehnologia sa fie cea care ne va ajuta. De exemplu, deja se fac teste cu camioane care se conduc singure

Compania Human Capital Solutions, cu o experienta de 13 ani pe piata romaneasca, creeaza solutii pentru provocarile actuale cu care se confrunta atat managementul companiilor, cat si cel al resurselor umane, bazandu-se pe cunostinte in domeniile neurostiinte, psihologie, training si managementul resurselor umane.

Sursa foto: Champion studio/Shutterstock