Astfel, angajatii romani apreciaza cel mai mult abilitatea sefilor de a oferi feedback si de a-i ajuta sa-si consolideze cunostintele (63,5% dintre respondenti indicand acest raspuns pentru a evalua capacitatea de indrumare a liderilor), urmata de cea de a explica si de a demonstra o situatie sau o sarcina de serviciu (23,5%) si de cea de a clarifica aspecte legate de job (13%).

„Nevoia de incredere in propria persoana este o nevoie de baza. Cand ne simtim apreciati, suntem mai productivi. Generatiile noi apreciaza si mai mult aceste calitati la sefii lor. Tendinta managerilor romani este sa dea ordine angajatilor si sa-i controleze. Putem schimba acest model de management prin training si coaching”, declara Marius Opris, partener Ascendis.

Pe locul doi in topul calitatilor pe care ar trebui sa le aiba liderii, in viziunea angajatilor locali, se afla capacitatea de modelare a valorilor. Astfel, pentru jumatate dintre respondentii la chestionar capacitatea unui sef de a intari increderea pentru obtinerea succesului este cea mai importanta contributie pe care o poate aduce acesta in relatia cu subalternii, urmata de faptul ca inspira dorinta de a depune eforturi (21%) si de faptul ca sustine organizatia (16%).

Citeste si:

Managementul pentru obtinerea de rezultate este pe locul trei in topul calitatilor preferate de angajati atunci cand acestia realizeaza portretul liderului ideal. Astfel, 53% dintre respondentii care au evaluat aceasta dimensiune din cercetare prefera liderii care stabilesc obiective ce implica folosirea la maximum a capacitatilor, 23% spun ca liderul ideal realizeaza obiectivele stabilite, in timp de 18% il considera ideal pe seful care indica oportunitatie. Doar 6% dintre angajatii care au raspuns la chestionar spun ca apreciaza, in cadrul dimensiunii ”managementul pentru obtinerea de rezultate”, faptul ca liderul ramane concentrat pe activitatea pe care o are de finalizat impreuna cu echipa.

Suprinzator, abilitatea de comunicare a liderilor a primit cel mai mic punctaj din partea angajatilor care au fost invitati sa realizeze portretul liderului ideal. Totusi, angajatii apreciaza cel mai mult, in cadrul acestei dimensiuni analizate, liderii care se asigura ca toata lumea a inteles ce are de facut in cadrul unei sarcini de serviciu (30%) si pe cei care organizeaza comunicarea (25%).

Practic, din acest raspuns reiese ca angajatii romani ar alege un manager pragamatic si orientat catre rezultate, in detrimentul unuia sociabil si comunicativ. Este un semn clar de maturitate

Cercetarea Ascendis a fost realizata pe un esantion de aproximativ 500 de persoane participante la cursurile companiei organizate in perioada noiembrie 2015 - martie 2016. Respondentii sunt angajati din toata tara care lucreaza pe pozitii de specialisti, middle si top manageri in companii multinationale si romanesti din diverse sectoare de activitate (bunuri de larg consum, industrie grea, automotive, productie de componente pentru avioane, retail, servicii financiare, IT, telecomunicatii, turism, farma, servicii de distributie).

Compania de training si consultanta in domeniul dezvoltarii organizationale Ascendis si-a inceput activitatea in anul 1997. Cu afaceri de 5,4 milioane de euro in 2015, grupul ofera servicii de consultanta, training, team building, well-being si training de limbi straine. Ascendis are o echipa de 67 de consultanti si facilitatori si un portofoliu de peste 160 de clienti constanti. Compania organizeaza evenimente de team building din anul 2007.

Sursa foto: GaudiLab, Shutterstock